Blev ett svar istället för ett inlägg. Raderar och återkommer.
Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Flams och trams
När media helt tappar det. På flera sätt en bisak, men kan inte släppa hur en stor tidning totalt tappar sitt omdöme och sina principer.
så jävla sjukt !!
Aftonbladet har avpublicerat det där, men det har redan plockats upp av internationella medier.
Förstår att den är bortplockad. Men det publicistiska haveriet kommer leda till chefredaktörens avgång. Med all rätta.
Jag må va helt snurrig nu men exakt vad för saker var det som var fel där och som kommer leda till chefredaktörens avgång?
Inte för en kvällstidning, är inget som sticker ut. De vill bara ha läsare och de bryter inga lagar vad jag kan se.
Sr intervjuade ett vittne i em. Som på frågan: Vad såg du? Svarade: Jag såg en massa blod och en död man skjuten i huvudet.
Både reportern och studion fick stora självan där.
ja hörde de oxå va helt sjukt , skulle nog inte kommit mä där .. ja hörde bara såg inte , lät mer som de va i bakgrunden
Att ringa upp pappan. Sedan att publicera det.
Jag kan tänka mig att en och annan reporter gör sitt jobb här i chock och då kan ju frågeställningen svaren bli lite oväntade.
Om det var direktsändning kommer saker i lite annat ljus. Svårt att kontrollera vad intervjupersoner säger.
Jo, det var direktsändning.
Man kan ju bara tänka sig vad den pappan kände/tänkte när en tidning ringer upp och är så fullständigt känslokall i sina frågor och påstående.
Nu har jag inga större tankar kring Aftonbladet utan tycker den blir mer och mer skvaller-hänt-i-veckan, men detta var ett lågvattenmärke.
Felbedömningen var inte bara att publicera, utan att ringa personen. Smaklöst.
Kan alla nu då en gång för alla sluta gå in på den där förbannade blaskan och ge dem skärmtid?
Bara rakt av sluta ladda in aftonbladet.se i någon webbläsare. Jag har själv inte besökt den blaskan på flera år, känns bra.
11 döda nu