Skolskjutning i Örebro

Vad händer i Örebro?? Jag är så galet trött att alla skjutningar och sprängningar. :poop:

Ska man tro Flashback så är det riktigt illa…

2 gillningar

Flera döda vid skolskjutning i Örebro Skriver Aftonbladet.

Satan.

Ja det är riktigt illa

DETTA VET VI
Klockan 12.33 inkom larm om en skolskjutning på Risbergska komvux i Örebro.

En massiv insats inleddes med polis, ambulanser, helikoptrar och insatsstyrkan.

Klockan 13.54 bekräftar polisen att fem personer har skjutits inne på skolan.

Enligt Aftonbladet och TV4 Nyheternas uppgifter ska flera personer vara döda efter skjutningen.

Vid 14-tiden meddelade Universitetssjukhuset i Örebro att de gått upp i stabsläge.

Gärningsmannen har skjutit sig själv, enligt uppgifter till Expressen.

Faran är INTE över, meddelar polisen. Allmänheten uppmanas hålla sig borta från området.

Strax innan klockan 15 började skolor i Örebro att evakuera, uppger P4

Polisen håller en pressträff klockan 15.30

Rubriceringarna är just nu mordförsök, mordbrand och grovt vapenbrott.

Min gamla gymnasieskola. Underligt hur det känns lite närmare för en sån sak fast jag inte varit där sen jag tog studenten 1995.

Flashback sa redan vid kl15 17 skadade 5 döda .. namn och adress e oxå ute , får se var detta slutar

10 döda , säger polisen nu .. detta sjukt , kan de va de värsta vi sett i sverige ? undrar va dom säger på nästa pressträff om skadade och döda ..

Står 10 talet döda här i lokaltidningen. Så jävla sjukt. Var ska det sluta?

Helt sjukt att detta händer i Sverige.

Fy fasen vad tragiskt. Denna hemska värld vi lever i. :cry:

Inga namn i den här tråden förrän det är bekräftade uppgifter. Vi är inte Flashback.

4 gillningar

sant vi ligger före pressen , väntar till i morgon …

1 gillning

Vi behöver väl inga namn här även om de är bekräftade? De som är intresserade hittar ju de på andra ställen.

6 gillningar

När tidningar börja skriva ut rubriker med namn är det ok.

varför inte , om ja för fråga , vi namnger ju allt o alla annars ? lite tidigt o gå ut med skvaller kan ja hålla med om men varför inte när det är bekräftat ?

Tänkte mer på att de flesta här har väl inte direkt någon nytta av att namnen publiceras. Jag har inga problem med att namnen publiceras men som sagt ser ingen anledning till det.

2 gillningar

ok , a ja e tvärt om , nu när de finns e tråd som hoppas ja de kommer forskas vidare hur de kunde hända , bland de grövsta som hänt i nutid, hela sverige världen kommer veta hans namn ”snart” men de ska inte nämnas här .. :man_shrugging:t2: som ja sa åkte förbi lasarettet förut o de flera hundra va där , o ja undra var detta slutar både politiskt o för alla som känner nån som känner nån …

1 gillning

Du är väl rätt så nära också? Då kan det ju vara mer intressant då du kanske känner någon av de drabbade. Vi har ju haft en del skjutningar här men tack och lov inga bekanta inblandade. Snart törs man knappt gå ut och käka men man vill ju inte inskränka på sådant för att det kan ske idiotiska saker på stan.

2 gillningar

6 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Flams och trams

Helt brutalt. Min gamla gymnasieskola, många fina minnen som nu för all framtid kommer förknippas med något helt annat. All kärlek och omtanke till alla berörda.

Min 16-åring sa efter allt kaos idag: ”Ska jag behöva vara rädd varje dag jag går till skolan…”. Störd värld vi lever i. STÖRD!

2 gillningar

de va inte komvux förut va ? undrar varför de hände just där