Jag har börjat få upp ett förslag om att jag kan "skicka det här e-postmeddelandet under mottagarens arbetstid". Dvs schemalägg utskick.
Men frågan är om datorn måste vara uppkopplad när tiden inträffar, Typ om jag nu väljer 08:00 imorgon för ett mejl men befinner mig på resande fot med datorn i väskan vid den tiden - går mejlet iväg då?
Är det datorn eller servern som styr det här? Allt annat än servern vore ju hål i huvudet i ett mobilt arbetsliv, så just därför misstänker jag att det är om datorn är inkopplad som är avgörande..
Tycker funktionen fantastiskt användbar i Outlook. Har använt den länge och flera gånger per dag. Vill inte skicka utanför arbetstid till exempelvis studerande och leverantörer och få de att tro att man är tillgänglig utanför gängse tider.
Aha, det kanske är därifrån jag fått uppfattningen att mejlet, så att säga, ligger i datorn och väntar.
När vi jobbade hemma under pandemin använde jag det mycket. Men då var ju den bärbara laptoppen stationär i veckor ibland och då funkade det ju prickfritt.
Yep, de borde kunna göra samma sak som MS men det är nog betydligt lägre andel som använder Apple Mail med iCloud än vad som använder Outlook med Exchange.
Tycker dock att Apple gjort det bra i iOS-Mail då det är enkelt att skicka senare med mobila enheter. Det kan inte mobil-Outlook göra alls vad jag förstår.
Jag avstod från att stänga ned Outlook. Men jag tog datorn med mig från jobbet och har inte startad den här hemma. Det visar sig att mejlet inte gått iväg.
Nej, funkar utmärkt i mac-klienten utan vare sig dator eller program är igång. Rätt säker på att huruvida det funkar eller ej ligger på Exchange-server eller liknande.
Jag kör mot min arbetsgivare kommunens Exchange-server vilken inte är M365.
Ja, på Mac fungerar det och möjligtvis om man använder det nya gränssnittet i Outlook för Windows. Men i det gamla gränssnittet så måste Outlook vara öppet.