Befintlig iMac 5k vill ersättas med Mac Mini/Studio. Studio Display på 20k faller bort, lyckas inte berättiga prislappen. Efter +10 år av iMacgräddfil står man som ett vilset får i webbshopparnas sökfält.
Hur har du som lämnat all in one iMac löst skärm/webcam/ljud?
Enda skärmen med 2880 vertikala pixlar verkar vara LG UltraFine 27MD5KL 27" 5K IPS
Senaste året har det dykt upp en del widescreen, men då får man som mest 1440…
Jag kör idag 2560x1440 på iMac och samma upplösning på en Dell 4K.
Det kan vara värt att hålla ögonen öppna för den kommande Samsung viewfinity S9 som är en 5K-skärm. Personligen är jag väldigt nöjd med min DELL U2723QE som är en 4K-skärm där min MBP 14" ofta är inkopplad.
Viewfinity S9 kan verkligen vara intressant, om den hamnar under 14000kr.
Verkar vara problem med HiDPI/retina på <1440 skärmar? Se Getting Sharper Text on M1-based Macs with 1440p Displays - TidBITS för lösning.
Hittade en indisk sida som listade den för 116000 rupies. ~14600 svenska. Tyvärr dålig koll på hurpass indisk ehandel visar priser ink/ex moms eller inte. (18%)
Har haft min Mac mini M2 i en dryg vecka nu. Väldigt nöjd! Till den använder jag min gamla skärm, den jag hade till PC/Laptop (jobb och privat) och det är en Samsung Odyssey G9 49" Curved gamingskärm (5120x1440)
Testade först med bara HDMI (kanske en kass kabel) med fick väldigt konstig upplösning, men jag har en dell-docka med displaylink så jag går via den och USB-C på Mac minin och det fungerar bra. Det blir dock inga 5120*1440 och verkligen inga 240hz, men jag är nöjd.
Vet inte hur det skulle bli med en bättre kabel, såg nått YT-klipp och han sa att man skulle ha en usb-c to displayport 1.4 144hz, men just nu är jag nöjd
Jag har precis bytt min iMac mot en MacMini M2 och jag valde en Samsung UltraWide som jag tycker känns vettig. Har knappt hunnit testa ordentligt men vid första anblicken så är den helt ok för hemmabruk. Kanske hade väntat mig lite mer stuns i bilden/färgerna men det går säkert att trimma in.