Skapa en händelse i kalendern med hjälp av Siri?

Siri är som vi vet allt annat än smart. Dessutom har hon en fruktansvärd röst på svenska, så jag blir bara irriterad varje gång jag försöker att använda henne.

Som nu, när jag vill skapa en aktivitet idag kl 15, så att jag inte glömmer ringa försäkringsbolaget. Jag säger "Skapa en händelse kl 15 idag", och förväntar mig en följdfråga "Vad vill du att det ska stå?" eller mostvarade. Istället hörs "En aktivitet skapad kl 15 i eftermiddag". Jo, men tack. Snällt. Nånting händer alltså klockan 15 idag.
Försöker på andra sätt "Skapa en händelse klockan femton om att ringa försäkringsbolaget". Får samma svar. Är hon helt dum i huvudet!?!

HUR ska man säga till röstassistentjäveln så att hon skapa en händelse kl 15 där det står att jag ska ringa försäkringsbolaget?! Nån som vet?

:confounded:

Egentligen inte svar på din fråga, men jag använder påminnelser till sånt istället.
Så be henne påminna dig om att ringa försäkringsbolaget klockan 15 så får du ju en notis om det då.

Du kommer ju inte få in det i kalendern som sagt, men kan ju funka ändå kanske.

Tack för förslaget. :+1:
Jag försöker vara extremt anal med vad som ska in i kalendern och inte, så jag vill verkligen att det ska hamna där. :slight_smile:

Aha, jag förstår, testa med: Lägg till ring försäkringsbolaget i kalendern klockan 15

Så där ja, tack!

Lite som att lära sig tyska – man måste prata bakvänt. (eller rättvänt, beroende på hur man ser på det :stuck_out_tongue_closed_eyes:)

Men detta är verkligen Siris stora brist – Hon förstår inte saker som en människa hade förstått. Den dagen den "smarta" assistenten blir smart så kommer jag fira!

1 gillning

Den svenska kvinnliga rösten är riktigt kass. Byt till den manliga i stället. Men bäst är den brittiskt engelska manliga Siri rösten. Får nästan lite man crush vibbar på den.