Skanna till nätverksmapp från HP-skrivare

Har nu kollat igenom alla tutorials jag kan hitta och det fungerar inte. Jag har en HP Color LaserJet MFP M277dw som jag scannar ganska mycket på och villl scanna det direkt till min dator. Jag får det inte att fungera och kan för mitt liv inte hitta vad jag gör fel?

Är verkligen mitt "Network path" rätt? Man får inga felmeddelanden, bara "error".

Jag skapar en scan folder på mitt skrivbord "HPscan" och sätter file sharing med smb på den.

Skriver in uppgifterna i HP setting för network, men det vill sig inte. Jag bifogar bilder.


Kolla på options där på macen, finns det något om legacy samba eller Windows?

Det finns inga sådana val.

Vad händer om du byter ut ”\192.168”osv mot smb://macbook-pro-2/HPscan

För du samma fel (error) eller inte? Om du inte får fel så kika på macen var mappen HPscan hamnat.

Jag har testat det. Vad menar du med var mappen har hamnat? Den ligger på skrivbordet.

Har du skrivbordet synkat mot iCloud Drive? Det hade jag och då funkade det inte, nästan som att det ändrade på sökvägen.

Jag spekulerar om mappningen av sökvägen möjligtvis har skapat en mapp med samma namn någon annanstans på din disk.

Jag förstår inte hur du menar? Ska sökvägen ha skapat en ny mapp med samma namn någon annan stans??

Exakt så ja. Kan kanske vara värt att kolla.

Kollar det när jag när jag kommer till datorn. Jag fick det att fungera för några år sedan och har ett svagt minne att jag gjorde något mer, som att högerklicka mappen och göra något.

Har du samma skrivare / gränssnitt?

Tyvärr inte så och jag ändrade namnet på mappen för att testa. Ska det vara så jäkla svårt? Och HP's support är ungefär obefintlig.

Har du testat att lägga mappen på ett annat ställe än skrivbordet? Tidigare i tråden så nämns det att ha mappen på ett ställe som synkas av iCloud kan vara problematiskt.

Bra tänkt, men tyvärr :smiling_face_with_tear:

Hur svårt ska det vara som sagt?!?