Skal till iPhone 16 och 16 Pro

I väntan på telefonen måste man ju börja klä upp den lite. Jag kör nästan alltid med skal och brukar ha ett finare och ett grövre.

Jag har just beställt ett mörkbrunt skal av/med Horween från Nomad.

Jag valde det mer för den mörkt bruna färgen än för att det är Horweenläder. Tänker att det kanske håller sig fräscht längre än Apples gamla ljusbruna läderskal som var sjukt snygga en stund men ganska snabbt blev sunkiga.

1 gillning

Samma som jag har till min 15pro. Riktigt bra passform.

Aha, det var skönt att höra. Har du det mörkbruna? Håller sig det fräscht jämfört med Apples gamla ljusbruna om du haft det och kan jämföra? Är det ungefär lika tjockt/tunnt?

1 gillning

Jag har det mörkbruna. Har ju bara det på helgerna så efter typ ett halvår är det iallafall fräscht. Känns väldigt likt Apple's läderskal förutom att kanten runt telefon är inte läderklädd.

Det borde ju du veta om någon. :joy::joy:

Haha,, det har du ju rätt i..:smiling_face:. men jag kommer faktiskt inte ihåg om du hade använt det eller inte.

Jodå det användes men bara på helgerna det också annars hade nog jobbet satt sina spår.

1 gillning

Såg denna information på sidan om Apples egna skal:

Det här skalet fungerar smidigt med kamerareglaget. Skalet har en yta av safirglas över kamerareglaget, med ett ledande skikt som känner av dina fingerrörelser.

Undrar hur skalen från tredje part har löst det.

3 gillningar

Bara ett hål där så camera control kommer bli helt oanvändbart.

1 gillning

Misstänker det.

Behöver inte ens misstänka det. :joy:

1 gillning

Har funderat på hur det blir med den där kameraknappen. Tänker att det kommer vara sällan jag använder den. Men lite irriterande om det funkar dåligt när man väl vill använda den.
Såg att ett annat Nomad-skal hade en större utskärning istället:

Men det ser lite ut som en snabblösning.

1 gillning

Håller med om att det där är intressant och säkert en utmaning för skaltillverkarna. Vi får se vilka lösningar som dyker upp.

Hur menar du att det blir helt oanvändbart? Att man inte kommer åt knappen trots hål i skalet?

Jag beställde detta:
RD Carbon Fiber Case V3 (RED) LIMITED EDITION – REBORN DEVICE®

Kommer det med en matchande becknarväska? :joy:

1 gillning

Är det en tillverkare du känner till eller slog du bara till på det?

Lite sur på iPhonebutiken(som alltid har funkat bra) då jag såg när jag beställd att det fanns i lager, men när jag kollade närmare efter beställningen så var det svart som fanns i lager, mörkbrun har 3-7 dagars leverans. Ingen stor grej, men risken är att telefonen kommer före skalet.

Jag känner till dem väl, har kört deras skal till min 15 PM i ett halvår nu. Fortfarande i nyskick.

Körde Nudient Thin Case tidigare, men deras skräpskal var riktigt risig kvalitet på, gick sönder efter en månad eller så, reklamerade och fick pengarna tillbaka.

1 gillning

Brukar 3D-printa mina skal :face_with_peeking_eye:

1 gillning

Hur bra blir passformen när man printar själv?

Jag var inte heller så imponerad av Nudients tunnna. Både det och något annat tunt ska sprack när jag skulle ta av skalet. Kanske var jag slarvig, men ändå.

1 gillning

Det blir svårt att svepa till vänster och höger på en knapp som är nedsänkt i ett hål.

2 gillningar