SkyShowtime i Sverige

Från sajten:
image

Ännu en av storbolagens streamintjänster kommer till Sverige.

Streamingtjänsten Paramount+ kommer till våra breddgrader 25 mars i år. Tjänsten innehåller 6000 filmer och serier från Comedy Central, MTV, Nickelodeon, Showtime, CBS, Paramount Network och Paramount Picture. Dessutom kommer exklusivt innehåll till tjänsten.

Pris är inte känt än men de som har abonnemang hos Canal Digital, Com Hem, Boxer och Telenor kommer att kunna lägga till tjänsten på sitt konto.

Hur tänker ni angående ännu en streamingtjänst?

Via: Paramount.

1 gillning

Spännande! Förutspår att inom 2 år kommer vi gå in i en konsolideringsfas där endast de starka (de som har flest investerare) överlever och köper upp de andra.

1 gillning

Intressant. Jag har redan Paramount+ via Telenor och har haft det länge.
Kanske är att den nu kommer som en fristående tjänst?

Är det samma som släpps nu eller?

Hur är utbudet?

Vill minnas att jag hade den hos Com Hem också och att jag aldrig tittade på något i den tjänstens utbud.

Vet inte om det är någon skillnad i utbud men de ser ut att ha serier och filmer från de ställen som nämns ovan.
T.ex south park och rätt nya filmer från Paramount (finns flera som släpptes i fjol).

Osäker på om jag sett nåt via dem.

1 gillning

Läste att den tjänsten som erbjuds tillsammans med abonnemangen här i Sverige har runt 1500 filmer och serie-avsnitt. Antar att det kommer tillsammans med Paramount kanalen. När detta släpps/öppnas upp är det över 6000 filmer och serie-avsnitt. Så tydlig skillnad är det iaf! :slight_smile:

Tror exakt samma, streamingtjänst efter streamingtjänst kommer konka eller köpas upp och några stora aktörer kommer ha allt innehåll istället…

Paramountkanalen har jag sedan länge.

Jag tror delvis på att det snart börjas köpas upp, men en annan faktor kan komma att vara hur det ”bakas in”
Apple TV+ kommer antagligen ha så pass många användare för att det blir nästan ”gratis” med deras One och One Family abonnemang.

Jo, precis. Eftersom man har Paramount-kanalen för man också Play-tjänsten via tv-abonnemanget. Men inte detsamma som detta.

Yes, om nu Apple börjar köpa in innehåll på riktigt så kommer de bli sjukt starka med alla sina användare. Men är väl därför de bjuder på det tills allt sånt är klart och att de har innehåll för att locka in nya med…

Ok, ska bli intressant att se vad skillnaden mellan gammal Paramount+ och nya Paramount+ blir. Alla filmer och serier som man gör reklam för på hemsidan finns i ”gamla” Paramount+.

Apple TV+ tror jag är av naturen felbyggt. Förklarar mer i en podd nära dig framöver.

2 gillningar

Ja Apple TV±tjänsten har många brister och är rörig, gillar den inte alls!

Nu har de dock infört en separat flik för Apple TV±innehåll i AppleTV-appen.

Paramount+ har HDR10 och Dolby Vision:

Standard med andra ord.

Mummel mummel, dumma samsung, mummel mummel :pleading_face:

1 gillning

Nu finns Paramount+ som kanal i TV-appen. En vecka gratis och sedan 69 kr/månad.

1 gillning

Får väl testa en vecka och se hur appen och utbudet är. :man_shrugging: