Ska köpa torktumlare

Nån som vet någon bra torktumlare för en bra peng? Ny alltså.. vår dog precis

Vill nog helst ha värmepumpstumlare

Skit i torktumlare och häng tvätten istället. :wink:

Vi har kört kombimaskin i många år till dom få gångerna vi vill torka.

Ett tips från coachen är att har du kläder med metallknappar så kör på en rostfri trumma, galvade är ingen höjdare.

Behöver tumlare :stuck_out_tongue: tumlar underkläder och sängkläder.

Vi har den här, den funkar rätt bra

1 gillning

Kolla på Delfinariet på Kolmården, de kanske har en tumlare till salu. :joy::joy::joy:

3 gillningar

Har denna och är nöjd.

https://www.aeg.se/laundry/laundry/dryers/heat-pump-dryer/t8dep845e/

Vi köpte Sverigetorken då det är den torktumlare från Electrolux som tillverkas i Sverige och har metallupphägning i stället för plast.

Vi har en cylina torkare nu som jag i ett patriotisk slag tänkte att vi tar för att hålla oss till sverige.

Hela familjen HATAR den… men fanskapet vägrar dö så vi kan byta den. Lite som en micro: Man byter inte förrän den är helt paj

Blev denna . En topp hos Råd och Rön.

3 gillningar

Snabbaste beslutet någonsin från dig… är det en ny edling vi har att göra med?

3 gillningar

Jag var på väg att skriva kolla på Bosch…:smiley:. Tror du får bäst kvalitet för priser där. Vill man bara prioritera kvalitet så säger jag som vanligt, Miele.

Är miele fortfarande på top?.

Haha

Ja, det vill jag nog påstå. Har en god vän som jobbar som VIP-servicetekniker(Wallenberg/ABBA-nivån) och han säger att de håller måttet. Det Miele fått problem med är att de är byggda för att hålla så länge att de får svårt med teknikutvecklingen. Typ vatten eller elförbrukningen kan ligga på bra nivå när maskinen kommer ut, men då de kanske håller 15 år istället för 6-7 år så går de många år med dålig vatten/el-förbrukning på slutet, jämfört med en ny maskin.

Jag tröttnade på att byta vitvaror stup i ett så vi bestämde att testa Miele och de är fantastisk. Exemplariska i det de ska göra, de är tysta och än så länge har jag inte bytt ut någon. Men ingen har iofs passerat “vanlig” livslängd ännu.

2 gillningar

Det är väl det jag hört också… de håller förevigt.
men hur mycket utvecklas disk, tvätt och torkmaskiner?

Under en period sjönk väl vatten och elförbrukning för varje ny modell ganska tydligt. Nu har de väl hamnat nära botten, det sker i alla fall betydligt mindre förbättringar modell för modell. Sedan kom ju sensorer som blev mer och mer avancerade. Nu kanske det blir uppkopplade prylar. Du får ett pip i telefonen när det är klart. Eller så blir det den smarta högtalaren istället för hustrun som påtalar att det är dags att tömma tvättmaskinen… :sunglasses:

1 gillning

haha så blir google home som sägeråtmig att tömma än henne… vet inte om det är bättre

1 gillning