VOI meddelar idag att de har ingått ett samarbete med SJ som innebär att resenärer som har ett SJ Prio eller är SJ Biz-kunder kan åka gratis med VOI.
Tanken är att när du stiger av tåget i antingen Stockholm, Göteborg, Malmö, Lund, Uppsala, Oslo eller Köpenhamn så kan du nu hoppa på en VOI och köra i 30 minuter helt kostnadsfritt för att ta dig till din slutdestination.
Kampanjen rullar till den sista augusti och Fredrik Hjelm, VD på VOI skriver i en pressrelease:
”Vi är väldigt nöjda att gå in i ett partnerskap med SJ. Det är en situation där alla blir vinnare när vi samarbetar för miljövänliga sätt att ta sig fram i våra nordiska städer.”
Om bara några av SJ Prio- eller Biz-kunderna utnyttjar erbjudandet lär ju medelåldern på sparkcykelåkarna höjas rejält. Det är en kul leksak i offentlig miljö, inte en transportlösning.
Jag måste säga att jag har en viss förståelse för gnället om denna tjänst. Jag var ju i sthlm några dagar i helgen. De stog parkerade på alla möjliga platser.
Bland annat på infarten till parkeringsgarage.
Har nästan svårt att se att användaren har ställt den där när de är klara. Det finns nog några som tycker det är skitkul att flytta dem efter de använts?
Tror också det är så i många fall, det har ju blivit lite av en grej att förstöra dessa och sabotera vilket är ofantligt trist. VOI och Lime har ju båda krav numera på att man ska fotografera sin parkering när man låser sparken vilket är bra.
Folk är idioter kort och gott, förmodligen är det kids som håller på och sen även folk som inte gillar sparkarna förmodligen som placerar dom på fel ställen så folk ska ringa in och klaga etc.
Har varit här nu i dagarna 2 o ja måste säga att ja e impad av systemet me sparkcyklarna … har inte provat själv än ( vart bubbel berusad hela tiden ) men nästa vända så blir de o provköra eller rättare sagt prov hyra , för ja har kört förut
Är du SJ priomedlem? Gå via länken i artikeln så får du in krediter i appen och kan åka när du vill. Det kräver inte att man gör det i anslutning med en tågresa =)
Menade mer att du kan registrera nu, du har kvar gratisresorna i appen oavsett =) Nej det är bara att följa länken i artikel så kan du lösa in dina fria minuter.