Siri – vindhastighet i m/s på engelska?

Region Sverige, Siri på brittisk engelska:

Region Sverige, Siri på amerikansk engelska:

Region Sverige, Siri på svenska:

1 gillning

Region Sverige, Brittisk engelska

Region USA, Brittisk engelska

Har inte testat med svensk Siri då det är för mycket jobb att ändra. Det kan vara att det är en kombination av Siri-språk och Region som påverkar vad Siri använder för enheter.

Edit: jag får dessutom mph istället för km/h när jag kör med usa.

1 gillning

Vi kan konstatera att Siri behöver träning.

Det där är en djungel det där och skulle behöva bättre inställningar och konsekvens. Jag kollade nu och har min telefon satt till region United States med engelska som huvudspråk och faktiskt Fahrenheit specificerat som tempraturenhet. Ändå svarar Siri med Celsius när jag frågar om vädret?!? När min fru frågar Siri får hon Fahrenheit (som hon vill ha som amerikanska).

2 gillningar

Haha, nu har vi både m/s, km/h och miles/h. Den sista har vi inte ens diskuterat hur man räknar om till m/s. :slight_smile: Undrar om det är amerikanska miles eller brittiska miles.

Hehe, vad skall man säga??

Jag bytte som sagt röst till engelska, Sydafrikansk. Detta blev också km/h.
Även engelska, Indisk = km/h.

Bytte nu till engelska, Irländsk. Då bytte hon tillbaka till m/s igen! :smiley: :+1:

Men…
Va händer??

Nu började den ”Irländska SIRI” helt plötsligt använda sig av km/h som vindhastighet…

Det måste gå att ändra det här i någon slags inställning någonstans?

//Thanks!

Nej, du får buggrapportera till Apple och hoppas på att Siri blir bättre.

Hur gör man detta på bästa sätt?

Finns det verkligen inget annat sätt att få SIRI ange vindhastighet i rätt ”mått?”

Thanks!!

Använder man The Weather Channel som ju Siri använder för sin väderdata så finns inte alternativet för m/s överhuvudtaget, oavsett språkinställning.

Gäller både appen och websidan.

Precis den anger hastigheten i km/h men hur man ändrar är frågan…

https://tinyurl.com/Vindhastighet

Det stod m/s på hemsidan häromdagen, men SIRI talade ändå om vindhastighet i km/h…
Strange!

Awesome précis som jag tänkte!!

För att få ”SIRI” att berätta vindhastigheten i m/s så gäller det att inte bara byta ”SIRI’s” röst, utan även ”Språk.”
Jag valde ”Engelska (Irländsk) detta gjorde så SIRI talade om hur mycket det blåste i m/s och INTE km/h!

1 gillning

Det gällde visst att byta språk helt, inte bara språk på “SIRI’s” röst. (Se min föregående kommentar.)

Är en blandning av flera inställningar. Jag kör med English(UK) och Sverige som Region. Då har jag m/s men byter jag region till Usa så får jag mph.
Det är en aningen förvirrande. :slight_smile: Skönt att det löste sig för dig.

1 gillning