Siri på AW6 slutar aldrig att prata!

Jag undrar om någon annan har problem med Siri och AW?
Jag har ett problem att hon lyssnar typ hela tiden med min Aw6. funderar på om de tär något seriöst fel med den?

Jag kan sitta i soffan och prata med någon och helt plötsligt utbrister Siri på klockan, Jag förstod inte vad du sa, eller Nej jag hittar inte vädret i Rysssland (Ska tilläggas att jag inte pratade ett enda ord om väder eller ryssland just då)
Jag pratar i telefon och går omkring i huset så utbriser hon, “ja jag förstår” eller nej, jag hittar inte den informationen etc.

Så hon reagerar hur lätt som helst, jag behöver inte säga hej Siri. tänkte att klockan kanske är överkänslig på handledsrörelser och det är därför hon går på? Andra gånger när jag verkligen knycker upp handen mot munnen och ska fråga Siri någon då lyssnar hon för fasen inte. :zipper_mouth_face:

Frun har en AW5 och detta har aldrig hänt henne. Det var nån gång vi hade gäster och hon gick igång ty varannan mening jag sa…
Någon som varit med om fenomenet?
Får kanske gå till supporten hos Apple och reklamera klockan eller nåt… :thinking:

Min preferens, både för telefon och klocka, är att ta bort “Hej Siri” så att man måste hålla inne en knapp för att aktivera Siri (behövs bara för att aktivera henne, dvs behövs inte under hela frasen). Jag vet att det är bekvämt att bara säga Hej Siri, men jag får tyvärr många både falska negativa (hon svarar inte även fast jag säger Hej Siri) och falska positiva (hon svarar men fast jag inte sagt Hej Siri).

Min 6:a kan börja pladdra ibland, men jag tror det finns en funktion som aktiverar Siri om man lyfter armen, alternativt så har jag råkat trycka in kronan på något vis.

Det finns tre inställningar i Apple Watch-inställningarna som man kan slå av/på:

  • Lyssna efter ”Hej Siri”
  • Håll upp för att tala
  • Tryck på Digital Crown
1 gillning

Jag har alla dessa tre aktiverat, vill helst ha dem igång, men Siri verkar lyssna väldigt noga på mig eller mina handrörelser. Mina hände rär ju inte helt stilla när jag talar. :slight_smile:
Stänger man av håll upp för att tala har jag märkt att Hej Siri är svårt att få till på klockan. Särskilt vintertid är det rätt nämt att hålla upp handeln och säga till Siri att starta något så sliper man hålla på att ta av handskar mm.