Siri på Apple Watch Ultra gen 2

I och med iOS 17 har även vi svenskar fått Siri ”on device” på nyare iPhones och jag tycker skillnaden är som natt och dag både vad gäller att ge henne kommandon och att diktera meddelanden och annat.

Jag ser nu att andra generationens Apple Watch Ultra har stöd för Siri ”on device”. Är det någon som kan bekräfta huruvida detta fungerar även på svenska? Det borde ju rimligtvis göra det, men Apple är Apple.

På klockan, där jag använder Siri betydligt oftare än på telefonen, hade detta varit en klockren uppgradering.

Vad är skillnaden mot tidigare?

Innan behövde Siri internet anslutning för att fungera, nu fungerar vissa Siri kommando ändå utan internet, processas direkt på klockan. Det är väldigt begränsat vilka som fungerar utan internet.

1 gillning

Mellan gen 1 och 2? Jämförelse på Mac Rumors.

1 gillning

Då är jag med på vad du menar.
Ja, tyvärr tar det ju alltid några sekunder innan klockan gör vad man ber den om.

Men för min del är det inget skäl till att byta upp sig.
Är väldigt nöjd med ultra gen 1 och kommer förmodligen inte byta ut den förrän om en 3-4 år.
Händer för lite för det ska vara värt pengarna.

Nej, då har du givetvis ingen större anledning att uppgradera men jag sitter på en Apple Watch 4 som watchOS 10 tagit mer eller mindre död på. :smile:

1 gillning