Jag letar efter ett simkort till larm, m a o det ska bara gå att ringa och skicka sms. Letar efter ett med ett billigt abonnemang då jag alltid glömmer att ladda kontantkortet så det blir avstängt och jag måste göra om processen med ett nytt.
Alternativt något som kan påminna mig när ett kontantkort ska laddas, typ att jag får ett mail/sms ett par veckor innan det går ut. Har försökt att lägga in det i kalendern men jag använder den aldrig och det kommer inget meddelande.
Jo jag har kvar växeln där. Kollar runt lite, Telness tar 34:- i månaden med Telia uppkoppling. Telenor tar 20:- för deras billigaste men 200:- per abonnemang i anslutning. Telenors billigaste är på 1 MB, Telness är betydligt mera men jag antar att man klarar sig på 1 MB även om det mot förmodan skulle bli 25 SMS i månaden?
Beställde ett IoT kort från Telness 0,5 GB för 34:- i månaden utan bindningstid vilket är helt ok. Testar det först och klipper ett till bilen också om det funkar bra.
Googlade lite på de och det fanns t o m billigare på andra ställen.
Lite mer info om kortet.
Ett bra kontantkort för tex. nödtelefonen, hemmalarm, GPS-trackers eller andra tillämpningar som inte kräver mycket data eller samtalstid, men ändå måste finnas där redo utan att du behöver aktivt underhålla det. SIM-kortet roamar mellan Telia, Tele2, Telenor och 3's nät i Sverige. Korten fungerar även i hela EU, Norge, Schweiz & Storbritannien. Samma pris i alla länder. Kommer som 3-i-1 med mini, micro och nano storlek som lätt trycks ut för att passa din enhet.
Beställe 2 Netmore kontantkort hos Smartlarm den 16/12-23. Hörde inget från dem och den 27/12-23 så mailade jag dem och undrade vart korten tog vägen. Hörde inget och den 3/1-24 fick jag mail där de ville jag skulle svara på deras hemsida vad jag tycket om deras produkter som jag just köpt. Svarade på mailet att jag inga produkter fått så det enda jag kan svara på detta är att jag inte är nöjd alls. Hörde inget och mailade dem igen den 5/1-24 att de kunde annullera ordern omgående. Väntade ett par dagar och den 8/1-24 beställde jag korten från Loh electronics och de kom idag och var 100:- billigare styck.
Bara en liten upplysning om någon tänkt beställa så de vet vem de ska handla med.
Faktum är att kortet inte funkar med Webasto appen då man inte kan ställa in SMSC i appen. Men ringer jag upp bilen så startar den värmaren men jag får inget sms som kvitterar att detta sker. Så ännu en oduglig app som inte går att använda, just saying.