Signify rekonstruerar för att spara 200 miljoner euro

Från sajten:
image

Belysningsföretaget Signify med bland annat Philips Hue och WiZ i portföljen rekonstruerar. Målet är att spara 200 miljoner euro om året.

Signify som har varumärken som Philips Hue och WiZ i sin portfölj kommer att rekonstruera sin verksamhet för att spara pengar. Efter rekonstruktionen beräknas man spara 200 miljoner euro om året och den nya organisationen ska bli mer kundorienterad. Det är företagets VD, Eric Rondolat som meddelar förändringen via ett pressmeddelande. Förändringarna har redan påbörjats och väntas vara genomförda under 2024.

Framöver kommer fyra affärsområden att samverka med gemensam utveckling:

  • Professional business will offer LED lamps, luminaires, connected lighting systems and services to customers in the professional segment.
  • Consumer business will offer LED lamps, luminaires, and connected products, including Philips Hue and WiZ, to customers in the consumer segment.
  • OEM business will offer lighting components to the industry.
  • Conventional business will offer special lighting, digital projection, conventional lamps and lamp electronics.

Detta innebär att såväl Philips Hue som WiZ kommer att finnas kvar inom konsumentmarknaden.

Källa: Signify