SHL och Hockeyallsvenskan 2022/2023

3-1 i matcher till Modo!
För övrigt, 13 mål i en match ser man inte varje dag.

Vilken kväll! 3–3 i matcher. :yellow_heart::heart::blue_heart:

3 gillningar

Kul att det blir en match 7. Alltid bra hockey då.

1 gillning

:yellow_heart::heart::blue_heart:

3 gillningar

Jag var där igår, kan knappt prata idag. Hockey är inte alltid rättvist, Modo ägde period 2 och 3 men på något sätt lyckas vi hitta ett sätt att vinna. Nu ligger pressen på Modo på söndag.
:yellow_heart::heart::blue_heart:

2 gillningar

Fasiken vad kul!!!!

Tycker vi blev bättre och bättre under period 3, sedan i förlängningen var vi bättre…

1 gillning

Inte för att jag håller på något av lagen, men jäklar vilken match. Kul att det blir en match 7. Men DIF tappade ju konceptet helt o hållet i andra. Nån som vet vad som hände med Krüger förresten?

Ja vi blev lite bättre mot slutet och fick ju in en kvittering tillslut men det blev lite nervigt där ett tag :sweat_smile:

1 gillning

Krüger har ju spelat skadad senaste 3 matcherna. De två senaste har han inte ens tekat och då är han ändå bäst i laget på det. Han klev av i tredje i fredags för att spara sig och igår spelade han knappt i tredje perioden utan satt med på bänken som den kapten ban är :sunglasses:

Haha jaha, håller som sagt inte på nåt av lagen, så detta var den första matchen jag såg. Mitt hockeyintresse dog när Färjestad åkte mot Frölunda. Men blev lite sugen på att titta igen, verkar som jag valde rätt match att se iallafall. Vad är han för skadad då?

Nej jag brukar inte heller kika när mitt lag inte spelar men ibland får man ju feeling :smile:
Skadan håller som hemlig men han fick ju en smäll mot knät i match 3 eller 4 så förmodligen spelar han på kortisonsprutor och vilja. En match kvar nu så bara att bita ihop hehe

Ah, då förstår jag! Får hoppas det går bra för DIF på söndag, oavsett om jag håller på dem eller ej, så behövs det ett stockholmslag i SHL. Skadeglädje har man ju redan fått när Brynäas åkte ur, nu är FBK enda laget som aldrig har åkt ur högstaligan :blush:

1 gillning

Deppigt …

Inte alls! :grinning:

1 gillning

S H L !!! :ice_hockey::ice_hockey::ice_hockey:

2 gillningar

Härligt att ni får spela med anrika klubbar som Oskarshamn, Växjö och Örebro nu. Jag är inte bitter.

2 gillningar

Ja men grattis Modo Hockey :clap:t3:

1 gillning

Härligt ändå att Linus Johansson ansluter till VM truppen. Nu är det bara W. Nylander vi väntar på. Hade ju iförsig varit trevligt att få med Mattias Ekholm, fast backar känns ändå som vi har hyfsat med.

1 gillning