SHL 2021/2022

Äntligen vaknade Brynäs, sex mål i tredje perioden för att tvinga ner regerande mästarna på knä och be om nåd…

2 gillningar

Men att Daniel Ljunggren, Mora IK:s lagkapten, vill dra på sig Leksands IF:s tröja mitt under säsong - om så bara för ett par matcher - kan jag verkligen inte förstå. Det borde ingå i rollen som Moras lagkapten att man inte vill ha med Leksands IF att göra. Du ska inte vilja dra på dig Leksandströjan. Och vice versa.

I kväll ska jag se på hockey för ovanlighetens skull.

:yellow_heart::heart::blue_heart:

1 gillning

Trevlig nyhet! Kanske börjar bli dags att gå på en match snart.

1 gillning

https://www.gp.se/sport/ishockey/frölundas-nya-klubbmärke-är-presenterat-1.65011376

Fick länken från sportnörden @Hakan_Ander.

Plötsligt händer det.:nerd_face:
Har aldrig fattat vad indianer har att göra med Frölunda Hockey. En klubb som var för fina för att vara med fotbolls- och handbollsklubben utan bröt sig ur.
Är själv från Västra Frölunda och spelade handboll i yngre år. Med vad kommer indianer in i bilden.

Zop verkar mest besviken på att det nya namnet inte hade någon ordvits i sig. Det är för att Frölunda Hockey är för fina och utan humor. :joy:

Nästa inlägg i Sportbubblan blir när Tour de France kör igång. Ses i sommar!:mountain_biking_woman:🚵‍♂

2 gillningar

Jag tycker även att loggan ser ut som en helikopterplatta designad av nynazister.

Den riktiga ser ut så här.:sunglasses:

2 gillningar

Tänk när Malmö Redhawks så ut så här… :wink:

Hade de valt en indian i stället för ett fågelskrälle så hade det varit debatt om deras logga också.

Tycker fågelskrället är rätt bedrövligt också… :wink:

Var tvungen att googla för att påminna mig om hur den ser ut. Jo, den är bedrövlig.

:thinking:

Det här går ju fin fint!

2 gillningar

Vilken match just nu! Luleå kanon i första. Färjestad spelar riktigt bra nu i andra! :exploding_head::fire: Kul hockey!

Äntligen guld till Karlstad igen :trophy::green_heart::white_heart::green_heart:

Hå-hå, ja-ja, hå-hå, ja-ja
Hör va det blåser i träa idag
Hå-hå, ja-ja, hå-hå, ja-ja
Det blåser i träa idag!

2 gillningar

JAAA! :raised_hands:t2::raised_hands:t2::green_heart:

2 gillningar