Shazam kommer lyssna lite längre på låtarna nu

Från sajten:
image

Version 15.0 av Shazam kommer se till att appen lyssnar längre för att avgöra vilken låt som spelas.

Shazam köptes upp av Apple för tre år sedan för 400 miljoner dollar. Senaste versionen finns både till iOS och iPadOS och lyssnar nu lite mer ihärdigt innan den ger upp. Shazam behöver bara några sekunder för att avgöra vilken låt som spelas men om det är låg volym eller andra ljud som stör ger den som oftast upp efter en kort stund, det är under dessa förhållanden den nu försöker lyssna lite längre.

Via: Appleinsider

Det var många år sedan jag använde den appen. Kör direkt i Siri istället. Gäller detta även i Siri?

Siri använder Shazam fast inte själva appen verkar det som.

Jo jag vet att Siri använder Shazam. Men undrade om detta även gällde när man kör i Siri eller bara gällde i appen Shazam.

En app jag använder regelbundet och då på min Watch. Alltid imponerad hur snabbt den känner av vilken låt som spelas även om det är bakgrundsljud som stör. Fördelen med att använda appen är ju att det finns en historik och att det även går att låten läggs till i en spellista.

Eftersom dom bara nämner appen så gäller det nog bara appen.

Okej får ladda ner den och ha som backup de gånger Siri inte hittar låten.