Senaste iOS 18.4-betan får in robotdammsugare i Apple Home

Från sajten:

Något som många har väntat på är att Apple Home ska få stöd för robotdammsugare, och nu verkar det äntligen bli verklighet i iOS 18.4.

Flera användare rapporterar att de, efter att ha uppdaterat till utvecklarbetan av iOS 18.4, har lyckats lägga till sina Matter-kompatibla robotdammsugare i Apple Home. Det går bland annat att starta och stoppa dammsugningen, välja mellan dammsugning och moppning – eller en kombination av båda. Det mest intressanta är dock att robotdammsugaren nu kan integreras i automatiseringar och scener.

Ett exempel på en automatisering är att dammsugaren automatiskt börjar köra när sista personen lämnar hemmet, baserat på vissa tidpunkter – smidigt om någon i familjen bestämmer sig för att ta en sovmorgon. Just nu är iOS 18.4-betan endast tillgänglig för utvecklare, men en publik beta lär dyka upp inom en vecka eller två.

Via Feber

Nu hoppar jag på Beta tåget igen, inte för att kunna skrika åt dammsugaren utan för iPhone-dubblering. Det ser inte ut som Dreame har stöd ändå.

Kan flika in att iPhone Mirroring inte fungerar för oss ännu, fast nya Siri loggan som lyser upp runt skärmen på mobilen är ju rätt nice.

Vet man om Roborock kommer hoppa på tåget?

De har ju Matter-stöd i deras flaggskepp så de lär garanterat ramla in!

ChatGPT är rätt nice i iOS dock när man bildsöker etc.

Jag känner mig som en gammal gubbe, vilket jag är. Hur ser det ut med matter stöd för Philips hue? Behöver man göra nått?

Bildsöker? Ge gärna nått exempel. :blush:

Så här!

1 gillning

Men vad är det som man kan göra i iOS betan som man inte kan göra i GPT appen?

Här kan du se lite vad Apple Intelligence och ChatGPT gör tillsammans:

2 gillningar

Men det där funkar inte på svenska ännu?

Nej inget funkar på svenska =) Det lär dröja minst ett år, man får köra engelska isåfall.

Nya Siri loggan i CarPlay är riktigt nice, bara det är värt att uppdatera för och köra på engelska ett tag. =)

Har jag fattat rätt att man måste köra allt på engelska? Det räcker inte med att köra bara Siri på engelska va?

Korrekt! English all the väg så att say.