Senaste ”Fast and the Furious”-filmen sägs kosta hutlöst mycket

Från sajten:


Det ser ut att bli en dyr nota för Fast X som senaste och sista filmen i långköraren kommer att heta.

Med en budget på 340 miljoner dollar så blir Fast X fjärde dyraste filmen genom tiderna. Det är ungefär 140 miljoner dollar mer än vad förra filmen i Fast and the Furious-serien kostade. Men det är kanske förståeligt med tanke på vilka löner som ska betalas ut till Vin Diesel och hans gäng som nu fått tillökning med Jason Momoa och Brie Larsson.

Sedan var det den där grejen med att Vin Diesel hade bråkat med regissören Justin Lin som regisserat flera filmer i serien. Justin hoppade av filmen mitt i inspelning vilket ledde till en paus och ska ha kostat Universal Pictures en miljon dollar per dag i jakten på ny regissör. Det var väl tur att Dwayne Johnson avböjde att vara med i filmen så filmstudion åtminstone slapp den lönechecken. Fast X har biopremiär i maj nästa år.

Via: IGN

1 gillning

Jag har bara sett den första filmen. Sett lite trailers på dom andra, men inte fattat tycke för dom. Då gillar jag bilfilmer i vanliga fall! Jag är dock uppväxt med äldre bilfilmer och har svårt för dom nya!