Semesterbevattning för balkongen och terrassen

Från sajten:
image

Detta kan mycket väl bli sommarens storsäljare för alla med balkong och terrass. Gardena har lanserat Aquabloom som fixar bevattningen automatiskt till dig utan större besvär.

Denna nya produkt drivs av solenergi och består av en 3-i-1-huvudenheten med en pump som matar fram vatten, en kontrollenhet som anger bevattningsschemat och en solpanel som laddar de medföljande laddningsbara batterierna.

Du behöver utöver detta en hink för vattnet – sen är ditt alldeles egna bevattningssystem igång hemma hos dig. Ingen kran. Ingen kabel. Nada. Niente.

Gardena Aquabloom bevattningssystemGardena Aquabloom vattnar upp till 20 växter så hur kan man inte vilja ha denna för sin grönskande balkong eller terrass? Allt medföljer och priset är ca 1199 kronor för denna synnerligen smarta produkt.

Källa: Gardena

5 gillningar

Den här måste jag ha!

Nice! Jag också - och kanske några blommor till det!

1 gillning

Äsch strunta i blommorna, denna måste väl funka till grogg? :wink:

Det blir nog inte årets produkt.

Är det någon som har testat Gardenas inomhussystem för semesterbevattning? Gardena city gardening balkong Semesterbevattning

Behöver ett bra sätt att hålla blommorna både inne och på balkongen i liv medans vi är Jämtland i 1,5 vecka under semestern.

1 gillning

@Cherry köpte en nyligen.
https://bubblan.teknikveckan.se/t/vad-kopte-ni-senast/887/9379

Kom hem nu efter 1,5 vecka borta och Gardena city gardening fungerade klockrent. Alla blommor och tomater var i fin form.
Gjorde prylarna lite smartare genom en smart brytare i vägguttaget så att jag kunde styra vilka dagar som det skulle vattnas.

4 gillningar