Sega notiser Arlo Pro 3

Införskaffade Arlo Pro 3. Efter lite strul med att få kamerorna att hitta hubben gick installationen bra. Imponerad över vad dessa kameror klarar.

Men, och detta är ett stort men. Om en rörelse detekteras får man en notis. Om man då klickar på den eller går direkt till Biblioteket så tar det en evighet innan filmen dyker upp där och man kan kolla.

Är andras erfarenhet av Arlo Pro 3 den samma. Är det så kan systemet inte fungera för omedelbara händelser. Typ någon ringer på dörren. Eller man får en not om en person på tomten en sen kväll.

På mina ultra får man notis c:a 5 sekunder efter rörelse. Klippen måste ju spelas in innan du kan se dom?

Får du en notis att någon är utanför får du kolla live view ju.

Nu har jag testat lite, men behöver ett par dagar till för att veta säkert vad jag tycker. Det ligger såklart mycket i det du skriver. Jag trodde nog att om man fick en notis så var genvägen från notisen till Live-strömmen. Samtidigt såg jag ju att så inte var fallet.

Alltså var min tanke lika seg som Arlos notiser…:sunglasses:. Men borde inte notisen gå till Live-strömmen? Att få en notis som leder mig till ett bibliotek där jag får sitta tyst och vänta känns inte 2020. I mitt system tar det mellan 5 och ca 40 sekunder innan en filmsekvens blir tillgänglig för tittande i biblioteket. Men ska kolla lite noggrannare de kommande dagarna.

Du är inte ensam. Har hört om sega notiser tidigare. Skaffade själv Arlo pro 2 och ibland kom notiserna efter flera minuter. Men oftast direkt. Tycker detta är märkligt och irreterande då vi använder Arlon som ish dörrklocka. Tycker inte jag ska behöva köpa en knapp för att kameror inte klarar av att skicka en liten notis.

Skicka in ett förslag, kanske kan dom fixa att man ska välja vart man hamnar.

Något som stör mig mest är 12 timmars klocka.