Se när Chevrolet Silverado EV drar 3,5 tons last

Från sajten:


Förra året presenterade General Motors deras elpickup Chevrolet Silverado EV som släpps senare i år.

Silverado EV kommer att släppas i flera utföranden och de första blir Work Truck och RST. Nyligen släpptes en video där de testar Silverado EV WT med en last på 3487 kg. WT-versionen kommer rikta sig mer till yrkesverksamma medans RST-versionen är mer för privatpersoner som inte nödvändigtvis behöver ett arbetsfordon. Den kommer att vara dyrare men bjuder även på mer lyx.

Work Truck-versionen kommer att vara den första som släpps med ett startpris på ungefär 75 000 dollar. Den kommer att ha 510 hästkrafter, 544 kilos lastkapacitet och en dragkapacitet på 3628 kilo. Dessutom kommer det gå att driva eller ladda verktyg och annan utrustning med 10 stycken eluttag ombord.

I jämförelse klarar Tesla Model X att dra 2250 kg medan kommande Volvo EX90 klarar 2200 kg.

Via: electrek

1 gillning

350.000kr ? Inte en chans det blir det svenska priset?

2 gillningar

Det har nog ramlat bort en etta i början eller en nolla i slutet på priset.

$40K i US of A för standardversionen. :slight_smile:
Work Truck från $75K.

Det blir inga 350k i Sverige.

Nope, inte ens nära. :wink:

1 gillning

Inte ett ord om hur kort den kan dra den vikten.
Ska vi gissa på 1/4 av räckvidden?

För 350.000 kunde jag nog tänka mig att köpa en dock :wink:

Ber om ursäkt, jag körde en copy paste på prislappen från en förlegad artikel :sweat_smile:
Hoppas inte jag hann ge för många förhoppningar.

4 gillningar

Tror inte någon kritik är riktad mot dig :slight_smile:

2 gillningar

Det är väl bara att du sticker till mellanskillnaden om någon här ska köpa. :joy::joy: