Sedan något dygn har min iPhone strulat. När jag scrollar upp och ned på skärmen så hackar det. Eller kansk oftare tar stopp. Jag får släppa skärmen och scrolla igen. Men ibland hackar den lite.
Har startat om utan resultat. Har provat hård omstart utan resultat.
Nu på morgonen hackade den lite men när jag sitter nu verkar det fungera igen. Försöker se om jag kan se ett mönster, men än så länge ser jag inget sådant. Igår var det mest hela tiden, idag och i söndags mer då och då.
Eftersom problemet verkar vara intermittent, så är det ju svårare att felsöka. Du kör inte på nån beta av nåt slag? Har du installerat nån ny app nyligen?
Eller är det helt enkelt bara ett fall av XMS standard tur?
Troligen är det tyvärr något fysiskt fel på just din mobil som en verkstad får kika på.
Med tanke på hur många miljoner iPhone det finns där ute så borde vi hört om det var nått känt mjukvaruproblem.
@xms67 har du AppleCare+? Om det är som @ChatterDuck skriver att det är ett hårdvarufel på din lur, kan det ju vara värt att kolla med Apple. De kommer ju troligen be dig göra en Factory Reset först dock.
Helt galet att behöva göra en factory reset först, blir ju jätte jobbigt att återställa allt igen.
Om @xms67 bor nära en Apple butik kan han ju höra vad de säger.
Jo, visst är det väl inga stora pengar så sett. Sen kan man argumentera för nödvändigheten med att se denna typ av info i telefonen, om det inte är så att man felsöker ett specifikt problem. Men absolut, har man något liknande problem som @xms67 har med sin lur, så kan det ju vara värt det.