Sätt upp ny iPhone med barnkonto

Vi har haft en del utmaningar med sonens telefoner. Vi hade så att hustrun var tvungen att godkänna köp etc. på telefonen. När han bytte senast var det inte helt smärtfritt att koppla loss honom från moderskeppet. Men till slut lyckades vi.

Sonen har nu fått en ny iPhone och när vi ska sätta upp den nya kommer det här upp. Jag kommer inte ihåg att just denna fråga dök upp senast. Men det kanske det gjorde.


Den viktigaste frågan är ju om man kan skippa detta nu och hoppas han inte saknar något men att göra det senare om han vill ha någon/ra appar som köpts via hustrun?

Själva appen är ju sällan det viktiga utan om det finns risk att information/konton försvinner om man laddar ned appen på nytt.

Bara att plocka fram polygripen. :joy::joy:

Det är för att han ska kunna återställa appar som någon annan i familjen har köpt en gång i tiden. Inga konstigheter att mata in lösenordet där en gång.

Men han blir då aldrig av med kopplingen till sin älskade mor? Inte för att det kanske inte gör något, men som jag kommer ihåg det blev det några extra moment när vi skulle rensa en gammal telefon. Men kanske enklast att bara köra på.

Är han under 13år?
Annars så ska det gå att ta bort kopplingen via inställningar på mammans telefon.

1 gillning

Han har passera 13 så det där ska jag kolla på.