Satechi uppdaterar sin docka till Mac mini

Från sajten:
image

Satechi har en stilren fot för Mac minin som för inte allt för längesen uppdaterades för att passa Mac mini med Silicon M1-processor bättre.

Nu ger dem Satechi Stand & Hub for Mac mini ännu ett tillskott. Även den tidigare versionen har gett oss tillgång till utgångar på enhetens framkant istället för att behöva gräva sig in på den lilla lådans baksida. Men den stora nyheten nu är att vi får ett gömställe samt en slot för att montera en SSD-disk direkt i foten.

På hubben hittar vi en USB-C-port, tre stycken USB-A-portar, läsare för både microSD och SD-kort samt ett uttag för ljud via 3,5mm-kontakt. På undersidan hittar vi en lucka där vi kan placera vår SSD M.2 SATA.

Svenska priset på Satechi Stand & Hub for Mac mini vet vi inte än, men det finns på Satechis hemsida för ett pris på 99,99 dollar.

Via: Satechi.

*Mac mini

Edit:

Dagens sanning.

2 gillningar

Vad i helvete, det där sa jag i förtroende!

1 gillning

I och med att nya Mac Mini M2 ser lovade ut så skulle denna hub bli ett bra komplement.
Men är SSD M.2 SATA utdöende och ens värt att satsa på? De verkar ju inte vara lika lätt att hitta några sådana jämfört mot NVMe. Hittar mest småttingar och några enstaka på 1 TB.

Det är noll efterfrågan på M.2 SATA från mina kunder, vi har tagit bort dom helt ur sortimentet. Folk har vant sig vid snabba överföringshastigheter med NVMe och det kostar så lite extra.

Stora SSD har generellt varit lite svårt att få tag på. Man har väl satsat mer på M.2 då helt sonika.

Får ta och se om det kommer en hub som tar NVMe eller om det kommer något bättre utbud av M.2 SATA närmsta halvåret innan jag bestämmer mig. Kanske bestämmer mig tidigare än så också, SD-kortläsaren är ett stort plus på dessa med.