Samsung visar upp Galaxy S20 Fan Edition

Från sajten:
image

Samsung säger att de lyssnat på sina användare och släpper en telefon med funktioner som fans efterfrågat.

Lägre pris, stort batteri, snabb skärm och en ordentlig kamera är vad fans bett om. Dessutom ger de sina fans valmöjlighet med sex olika färger.

Skärmen har en storlek på 6,5 tum, är AMOLED på 2400×1080 och 120Hz. Möjlighet att välja med eller utan 5G. Där 5G-versionen har Snapdragon 865 och 4G-versionen Exynos 990. Båda versionerna finns med 8GB ram och 256GB lagring eller 6GB ram och 128GB lagring. Batteri har en kapacitet på hela 4500mAh som kan snabbladdas med 25W och 15W trådlöst. Det bjudas också på funktionen att kunna dela med sig av sin ström trådlöst via Power Share. Kameran kommer med tre sensorer – 12 megapixel med optisk stabilisering, en ultravidvinkel på 12 megapixel och teleobjektiv i 8 megapixel.

Samsung Galaxy S20 FE finns att förhandsboka på Samsungs hemsida och börjar säljas direkt över disk från den 2 oktober med en prislapp på mellan 7 490 till 9 190 kronor.

Via: Samsung Pressmeddelande.

Denna är riktigt bra :slightly_smiling_face:
IP68 och SD kortplats
Oneplus satte nog kaffet i halsen :wink:

SD-kortplats? :slight_smile:

Omg, så 1900-tal…

4 gillningar

Om det måste släppa en separat telefon för att de “lyssnat på sina användare” så undrar man ju lite hur det kommer sig att de inte lyssnade på sina användare tidigare?

Jag kan också konstatera att de inte lyssnat på den här användarens behov av mer lime i det gröna!

3 gillningar

Från Swedroid:

Galaxy S20 FE 5G genom Benify (via Samsungs webshopp) med koden “WELCOME”.

Ordinarie pris: 8 990 kr
Benify-rabatt + koden WELCOME i kassan på Samsung.se: - 1 631 kr
Slutpris: 6 859 kr

2 gillningar

64 / 32 GB insteg omg så 2020 tal :wink: (hos vissa)

Edit. Eller så sänker Samsung insteg i lagring så man får ta ett dyrt lagringsutrymme i molnet eller betala extra extra för att öka lagringsutrymme i mobilen.

Kan bara säga att jag är mycket nöjd med mina 768 GB i min lur :slightly_smiling_face:

Samsung är en av de tillverkare som lyssnar mest på sina användare. Annars hade inte vissa funktioner återkommit. Men detta är en bra lur för de som gillar Samsung. För andra finns andra märken. :slightly_smiling_face:

Om de verkligen lyssnat på sina användare så hade de gett användare över hela världen samma processor i flaggskeppen :smirk:

3 gillningar

Där har du en stor poäng :slightly_smiling_face:
Hur är det med FE där förresten och rykten säger att Exy kommer att bli snabbare än Snappy i S21

Med tanke på den svenska beskattningen på minne så hade jag verkligen inte haft något emot en minneskortplats i iPhone för poddar bilder, film och liknande.

1 gillning

Känns som att fe är samungs sätt att krypa till korset när det kommer till kritiken kring processorer. Om de väljer att ”fuska” på de enklare modellerna är för mig lättare att förstå, de flesta som köper de lurarna bryr sig nog inte om processorn.

Tror jag med, sedan har de ju sagt att det skall komma en FE efter varje flaggskepp. Nu när Note 20 tappar i popularitet så är kanske det vägen att gå.
När jag köpte 512 GB minne till min Note 10 plus fick min kära hustru mitt gamla 400 GB och grabbens hennes 200 GB kort som var mitt från början :slightly_smiling_face:

Jag har inte direkt behövt bry mig om minne i telefonen de senaste 2-3 åren iaf, varför ska man ha lokal lagring när man lagrar det mesta i molnet? Bara dumt, ur flera aspekter.

1 gillning

Nu pratar jag för hur vi har det. Jag och min fru tar mycket foto och film inget speciellt men upplevelser, sammankomster och semester mm. Dessa hamnar i vårt privata moln direkt från mobilen med åtkomst var vi än är. Men jag vill varjefall ha de senaste årens bilder med mig hela tiden och komma åt dem snabbt. Finns fortfarande platser där internet uppkoppling inte räcker till, tex familjens tre semesterbostäder som vi har tillgång till. Grabben installerar ju mängder av spel och då är det kanon att kunna öka lagring om behov finns. Sedan är det ju en kostnadsfråga där det är billigare med mikro SD kort. Mitt 512GB kostade mig 700 kr och funkar säkert i nästa lur. 64 GB till 512GB på en 11 Pro Max är ju ca 4000 kr och 256GB till 512GB på en Note 20 Ultra ca 2500 kr. Med att kunna öka lagringen vid behov så fyller jag inte det interna minnet på samma sätt och behöver inte fundera på att plocka bort grejor. Men har man ständig internet och klarar sig med 64GB så är det ju toppen :slightly_smiling_face:

Jag tycker personligen det är väldigt bekvämt att kunna fyllapå med mer minne.
Reser mycket och har gärna massa filmer på min device.

Jag tror målgruppen för att önska mer minne än 64/128 GB för att lagra filmer/tv-serier är försvinnande liten…

1 gillning

Kanske det… men jag vill ha mer lagring
edit: och @pao

Kollar du på film på telefonen? Låter fruktansvärt :expressionless:

4 gillningar

…man kan ju använda miracast som du vet

(missade att svara till dig så taggar @Marcus_Attefors)

Efter alla resor utomlands har jag insett att lagra lokalt är onödigt för mig. Har alltid haft tillgång till wifi eller bra mobiltäckning och har man det så löser Plex det mesta.