Samsung vill att Apple-användare ska "join the flip side"

Från sajten:


Lagom till att Apple har visat upp sina nya telefoner så passade Samsung på att skjuta ut en ny reklamfilm där de vill att iPhone-användare ska köpa sig en Samsung Galaxy Z Flip4 istället.

I reklamfilmen som ni kan se ovan ser vi hur två vänner sitter på en bänk när den ena tar fram sin Galaxy Z Flip4 och visar hur smidigt det är med en vikbar telefon. Kompisen utbrister då att hon aldrig kommer byta telefon för hon älskar den hon har. Sedan fortsätter hennes dag och just det där att den är vikbar följer henne hela dagen. Samsung nämner aldrig Apple i reklamfilmen men man behöver nog inte vara en raketforskare hos NASA för att inse att reklamfilmen är riktad mot just Apple-användare.

Oavsett vad så är den lite rolig och det är inte första gången Samsung gör sådana här reklamfilmer och en av de roligaste är nog när Apple visade upp iPhone X som var den första telefonen med en sensorpanel.

1 gillning

De är roliga kan jag tycka
Sedan finns ju denna med :slightly_smiling_face:

Btw Flip 4 256GB ligger precis mitt emellan i pris som iPhone 14 128GB och 256GB. Mycket billigare än iPhone 14 Pro. Bara att byta :wink:

De två första filmerna var ganska kul, men denna är ju fruktansvärt usel.

Det är alltså reklam för Galaxy Z Flip 4, men man nämner enbart konkurrenten och dess varumärke och de två finesser man man menar att konkurrenten saknar (högsta kameraupplösning på en smartphone och 100x zoom) kompletteras med en finstilt text om att det inte finns på Z Flip 4 heller. :joy:

1 gillning

Om vi nu skall analysera så visar den både S22 Ultra mest och lite Flip 4. Sedan kom denna på Samsung US och USA gillar sådant här. Men håller med dig om att de två första är betydligt bättre. Men denna är inte usel :no_mouth:

Varför inte låta det vara en renodlad S22-reklam i så fall? Blir ju en aning löjligt att klippa in bilder på Z Flip 4 när den inte har de finesser man hånar iPhone för att inte ha.

Handla inte om pris. Men absolut är de mycket pengar, tror nog man väljer en ”enklare” iPhone en Pro istället för att gå till andriod.

1 gillning

Vilket skämt! När blev vikbar telefon smidigare än en utan. Är ju bara drygt att behöva vika upp den :tired_face:

Antar att Samsung US vet vad som funkar i USA. Jag är inte reklamare

Flip serien är otroligt populär och Samsung tror att deras Flip går om S serien inom några år

Flip 4 är ju något nytt och här i Sverige kostar den ungefär som en iPhone 14

Det var nog ganska populärt runt 00-talet också, eller om var det tidigare. Förstår fort. inte varför.

Apple kanske också släpper något liknade. Men att saker är eller blir populära/hypade är jag totalt ointresserad av. Jag tycker bara det är oerhört drygt att behöva vika upp en telefon x antal gånger per dag och vill informera folket om att tycka precis lika som jag.... :sweat_smile::joy:

Kanske Apple kan släppa en film:

"You don't have to fold x times a day. Your iPhone is right there infront of you" :star_struck:

ok, ännu mindre anledning att byta

Lego har gjort ett set som beskriver andra sidan.

1 gillning

Apple testar just nu för fullt inför kommande vikbar iphone :slightly_smiling_face:

1 gillning

Får hålla hårt i min 12 MAX :sweat_smile::heart_eyes:

1 gillning

Från sajten:
image

Att Samsung älskar att twittra om Apples senaste produkter och jämföra dem med sina egna är något som har pågått länge och årets iPhone-släpp är inget undantag.

Samma dag som Apple presenterade iPhone 14-serien så passade Samsung på att slänga två kängor mot Apple för att de dels “bara” släppte en kamera med 48 megapixel och dels för att de fortfarande inte har släppt någon vikbar telefon. På sin Twitter har Samsung en kort video där det står “48 megapixlar? Ni är nästan där Apple, vi har haft 108 megapixlar i 2 år, 6 månader och 4 dagar“. I den andra tweeten skriver de “varför väntar ni på en vikbar telefon, vi har vikt sedan 2 år, 5 månader och 20 dagar tillbaka.”

pic.twitter.com/cc6yKHbFoq

— Samsung Mobile US (@SamsungMobileUS) September 9, 2022

Denna form av marknadsföring är inget nytt när det kommer till Samsung men frågan är om folket där ute inte börjar bli lite trötta på detta, speciellt när de helt saknar någon form av komiskt inslag.

Känns lite som att Samsung tror att folk fortfarande använder iPhone för att de missat att Samsung har 108 megapixelkamera eller vikbara telefoner.

1 gillning

Är väl inte omöjligt det är en liten känga av apples eviga tjafs om att Samsung telefoner var förlika iphones.

1 gillning

Det var ju för att Samsung kopierade allt rakt av men det var ju många år sedan den fadäsen var igång.

1 gillning