I år kommer Samsungs Unpacked att hållas på hemmaplan i Sydkoreas huvudstad Seoul.
Samsung har haft deras Unpacked i olika städer för varje event och den här gången blev det alltså Seoul. Exakt datum har inte spikats ännu men det blir av i juli nästa månad. Samsung avslöjade dock att de har valt Seoul för landets inflytande i trender och att det reflekterar Samsungs självförtroende i den böjbara kategorin. Med andra ord kan vi räkna med att Samsungs böjbara telefoner kommer att stjäla showen nästa månad. Samsung tog senare bort deras pressmeddelande med informationen.
Big news from @Samsung. It will host its Galaxy Unpacked event in South Korea (rather than New York / San Francisco / London etc.) This is a clear statement of intent showing confidence in its own heritage offering a chance to showcase its homegrown strengths. #SamsungUnpackedpic.twitter.com/olUFvuSs7g
Senaste ryktena för Galaxy Z Flip 5 är en större skärm på utsidan tillsammans med ett nytt gångjärn som gör att vecket i skärmen blir mindre synligt. Galaxy Z Fold 5 ryktas även den få ett nytt och förbättrat gångjärn. Båda telefoner kanske får Snapdragon 8 Gen 2 innanför huven. Förhoppningsvis har Samsung något extra att visa upp i den böjbara kategorin.
Hade gärna haft en Samsung, om det inte vore så att man redan är för djupt rotad i Apples ekosystem. Men för mig skulle det innebära att byta ut alla mina enheter, så som klocka, Apple TV, telefon, hörlurar etc. Sedan sitter jag med familjeabonnemang på iCloud storage och så vidare. Så det kommer ändå bli billigare för mig att köpa en 15 Pro Max även om den kommer kosta 30k.
Att Samsung kommer att visa upp en del nyheter inom kort är ingen hemlighet. Det är heller ingen hemlighet att mycket fokus kommer ligga på flip-modellerna.
Samsung Unpacked är företagets kommande event som äger rum den 26 juli klockan 13:00 svensk tid. Inför eventet har nätet redan sett sin beskärda del av bilder på vissa av de kommande produkterna. För att spinna vidare på intresset har Samsung nu släppt en liten filmsnutt kring temat “flip”.
Hårdvarumässigt är Samsung trevliga. Gillar flipdesignen och själva idén med flip. Synd bara att man inte kan tänka sig att gå tillbaka till Android. Har haft iPhone sedan iPhone 4s släpptes, med tre korta hiccups med Google Nexus, Samsung S3 och Samsung Note8. Hade det funnits ett vettigt sätt att intregera Android i Apples ekosystem, hade jag mycket väl kunnat tänka mig en samsung eller en Pixel. Men när man har haft iOS så länge, är det för många saker man måste ge upp om man ska byta ekosystem, så det är helt enkelt inte värt besväret.