Jag har under 2020 införskaffat två nya tv:s till hemmet.
Samsung QLED QE65Q90R
Samsung QLED QE55Q90T
Tycker det är märkligt att Canal digitals app bara finns till min 65". I 55" så finns den inte att hämta i appstore. Hörde av mig till CD om detta och hamnade i en chatt där man pekar finger på Samsung och tycker att jag ska lyfta problemet med dom. Deras app ska finnas tillgänglig till alla deras smart-tv:s sedan 2015. De var totalt ointresserade av att undersöka saken. Trots att jag påpekade att det fanns gott om konkurrenters appar samt en uppsjö av diverse suspekta ip-tv lösningar.
Inte blir det bättre hos Samsung: “Tyvärr är vår live chatt för TV/AV & monitor tillfälligt stängd.”
Någon mer än jag som har upplevt detta?
Medveten om att det finns andra alternativ apple tv etc. Jag blir bara så frustrerad när jag inte får tillgång till det som utlovas.
Hej
Yes, har samma problem. Jag valde just Samsung till mina föräldrar för att det funkade med Canal Digital på min Samsung från 2019. Det finns vägar runt det hela. Men det är lite struligt.
Hejsan! Har ni löst problemet? Jag fick min nya Samsung UE55AU8005 (till sovrummet) häromdagen och till min stora besvikelse finns inte canal digitals app (numera Allente) att ladda hem. Det var ju hela iden med att köpa ny TV så att jag skulle kunna livestreama TV-kanalerna i Canal Digitals app. Jag har en Samsung 65Q90R från 2019 i vardagsrummet och där funkar Canal Digital appen. Jag har verkligen letat på nätet efter en lösning. Jag fattar inte var jag ska få tag i appen. Har bl.a. testat att ändra region i TVn (har testat Norge och USA) men utan framgång. Snälla hjälp! Johans länk visar ju bara hur installationen går till inte var jag får tag i appen.
Mvh Jonne
När jag köper TV ser jag det som en bildpanel där jag kopplar en bra pryl t.ex. Apple TV där man kan känna sig trygg att appar utvecklas.
Min senaste TV till vardagsrummet var en Philips med inbyggt Android TV som fungerar klockrent men om 5år vet man inte. I mina andra TVs som gamla smarta Samsung som nu är korkade har jag uppgraderat med Google TV som är skitbra! Vår Apple TV är såld…
Jag skulle råda dig som ny har en TV som inte klarar det du vill att köpa en Google TV du kommer bli nöjd!! Däremot har jag inte sett Canal Digital ännu men risken lär vara större där än i Samsungs egna system.
Hela vitsen med TV bytet i sovrummet var att slippa en extra pryl, typ chromecast eller som C64 föreslår en Google TV. Jag vill kunna streama Canal Digitals livekanaler i sovrummet på ett smidigt sätt. I vardags rummet har parabol och Ca-mudul i TVn för att slippa extra boxar och fjärrkontroller. Kanonsmidigt!
/Jonne
Jag kontaktade CD då det begav sig. Totalt ointresserade av att lösa det. Hänvisade till Samsung. Samsung i sin tur hade stängt supporten för TV under den perioden.
Fast det låter som du bara kom till kundtjänst som trodde det var något fel “För det finns ju till Samsung”. Jag tror man behöver vara väldigt tydlig med att deras app inte finns till moderna Samsung teves.
Samsung kommer ju inte installera gamla Tizen på nya tv.
Jag tycker att jag var tydlig. Jag pratade även med teknisk support som hänvisade till Samsung.
Dock hade jag inte koll på olika versioner av Tizen. Fast den kunskapen tycker jag snarare borde ligga på dom.
Netflix-appen är så jävla dålig på Apple TV bara, fattar inte varför den inte uppdateras med samma funktionalitet. En funktion som jag alltid använder är en flik som heter nyheter där jag kan se vad som precis har släppts, vad som kommer i veckan, vad som kommer nästa vecka och sen vad som kommer längre fram. Där kan jag markera dem och sen får jag ett mail när de väl är släppta.
Det är något jag saknar i Netflix ATV appen vad det gäller nyheter. Inte lätt att hitta alla gånger. Har ju netflix appen i min TCL TV, ska kolla lite hur den ser ut för den använder jag aldrig.