Samsung The Frame skivankare

Jag har precis* flyttat och ska nu montera upp min tv.
Det är en Samsung the Frame.
När den inhandlades så följde det med skivankare till No gap monteringen. Dessa gick av förklarlig anledning inte att ta med i flytten.
Och nu när jag ska införskaffa nya så har jag ingen aning om vilken storlek det var för att passa in i de svarta skruvar som Samsung skickade med.

Är det någon här som vet?

*6månader :see_no_evil:

Har du gipsväggar?

Isf så är det gipsexpander/ mollyplugg som gäller :slight_smile:

Har du betong så är det betongplugg, 6 eller 8mm

1 gillning

Det är gips.
Jag brukar använda mollyplugg men Samsung skickade med skivankare och jag tyckte helt klart de upplevdes bättre än Mollyplugg. Det var rejäla jäkla ankare på baksida. :anchor:

Alligator kanske, funkar ju till de flesta material

http://www.imexab.se/alligator.html

Inte till gips vilket jag antar att det är för det är skapligt pyssligt och få dit en skivankare i betong. :joy::joy::joy:

Mollypluggen funkar lika bra som en skivankare i detta fall, en TV hänger ju rakt ner efter väggen så belastningen på pluggen är inte så stor.

Om du menar Toggler Alligator så passar den till det mesta som jag skrev

Det tråkiga med molly är att man måste knipa av skallen och slå in resten i väggen när man renoverar. Molly är bra men Alligator är mer allround och funkar i våtutrymme med

1 gillning

De som var i första länken såg ut som vanlig plugg, den i bilden har jag aldrig testat.

Du kan ju skruva ur skruven i en Molly plugg och använda den igen om så önskas och ska du renovera är det bara att skruva ur skruven och spackla över. Har man monterat mollyn med en tång så ligger den oftast under ytan och kan överspacklas.

Det går att få ut en molly.
Skruva ut skruven, sen skruva in skruven ett varv. Därefter så tar du en hammare och bankar in skruven. Då rätar sig Mollyn på sig och det går att dra ut den.

Okej där lärde jag mig något nytt
Tack @RolexJocke och @Thor

2 gillningar

Kan du inte söka upp manualen till fästet på nätet och se vilka ankare som skickades med?

Ja, jag trodde det skulle gå med jag har googlat mig helt narig på fingrarna

1 gillning

Alligatorn är grym, men jag vetifan om jag skulle låta min TV hänga i en, där litar jag nog mer på en Molly av bättre kvalité

Det är väl bara att mäta storleken på hålen i väggfästet, kollade på en film och det ser ut och vara 6 el 8mm och sen är det väl bara att fixa skivankare eller molly i den storleken.

1 gillning

Köper fyra av varje - lättast :wink:

1 gillning

Japp, finns alltid något annat som behöver sättas upp. :joy:

Exakt! Så som två andra tv-apparater :joy:

1 gillning