Samsung The Frame 55" årsmodell 2018 för nästan halva priset

Elgiganten säljer Samsung The Frame 55" för 9900 kronor - det är 6000 kronors rabatt. Det är emellertid förra årets modell utan QLED men med endast en sladd mellan TV och boxen så den gör sig riktigt fint på väggen.

https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/UE55LS03NXXC/samsung-the-frame-55-4k-uhd-smart-tv-ue55ls03

om man vill ha den den på stativ. . kan man sätta boxen bakom tvn?

Silvertejp ?..

1 gillning

Japp :slight_smile:

1 gillning

Vackert. Hos oss hade den legat på 4900aed ganska länge så blir nog ett köp. Vi håller på tok renoverar loungen.

Går det inte med silvertejp…så använder man mer silvertejp

Precis ingår se inte då , ja då e de sönder …

1 gillning

Jag som inte tänkte köpa ny teve innan jag flyttar till ny lägenhet men nu blev jag ju lite sugen. Diskretare än sådär blir det ju inte…

Var sugen på denna i vintras när de hade den för 12k, kliar mer i tarmen nu.
Men min Panasonic plasma fungerar fortfarande oförskämt bra

Inget klår en panasonic plasma, älskar min 65” :heart:

2 gillningar

Svårslagen svärta. Då har jag en av deras billigare från sista tillverkningsåret

Samma här :smiley:

Har med en plasma från 2010 :slightly_smiling_face:

tappar det inte färgerna med åren?

Inte vad jag märkt iaf, nu är min från de sista de släppte så inte jättegammal.

Grymt pris! Innan detta erbjudande dök upp har jag funderat ganska mycket på på Q9F eller nya Frame (2019). Är egentligen också sugen på 65 tum, men tror att 55 kan räcka.

Hur skulle ni resonera om valen står mellan följande modeller och storlekar:
65 tum Q9F - 22 990 kr
55 tum Q9F - 14 990 kr
65 tum Frame 2019 - 21 990 kr
55 tum Frame 2019 - 17 990 kr
55 tum Frame 2018 - 9 900 kr

Hur pass stor skillnad är det rent bildmässigt på Frame 2018 vs. 2019? Är värt att lägga till de extra laxarna för QLED (känns tveksamt)? Misstänker att Q9F rent bildmässigt fortfarande är överlägsen vid film/tv kollande?

Alla input är välkomna :slight_smile:

Det är värt det helt annan grej även om jag inte lider så mycket med min 2017 frame.

Q9-serien är en helt annan division oavsett.

Jo är också inne på Q9 som jag vet har en grymt bra bild. Men sen lockas man av hela uppläget med Frame och dess art mode. Blir det Frame lutar det dock åt 2019 års 65:a. Men helt har jag inte släppt tanken på den nedsatta 55 tummaren - den är ju sannolikt rent bildmässigt ändå ljusår bättre än min nuvarande 40 tum 7-serie från 2012 :slight_smile:

Hehe sannolikt :slight_smile: Men om jag skulle hoppa på frame ni hade jag dock väntat ett tag till just på grund av generarionsskiftet.

1 gillning