Samsung tar bort reklamfilmer där de hånar Apple

Från sajten:
Samsung tar bort reklamfilmer där de hånar Apple


image

Igår visade Samsung upp Note 10 och det var en sak som saknades på telefonen, något som Samsung tidigare har hånat Apple för att ta bort, och vi pratar självklart om hörlursuttaget.

Samsung reagerade direkt när Apple visade upp iPhone 7 utan hörlursuttag och gjorde reklamfilmer där de hånar valet att ta bort uttaget, de har även påpekat i presentationer av nya Samsung-telefoner att telefonen självklart även kommer utrustad med ett hörlursuttag. De något hånfulla reklamfilmerna fortsatte även när Apple lanserade iPhone X men idag verkar samtliga av dessa reklamfilmer ha försvunnit från Samsungs YouTube-kanal, lagom till att Note 10 är presenterad.

Via 9To5Mac

Köpställen: Webhallen, Telenor & Tre

Moget av dem :grinning:

1 gillning

Töntigt, man får ju stå för vad man sagt.

Haha ja, och de borde ju ha lärt sig vid det här laget att internet aldrig glömmer och att dessa videos redan finns på flera andra YouTube-kanaler.

Yepp. För övrigt är det verkligen någon som på riktigt saknar hörlursutaget? Känns som någon en fanboy använder som någon sorts argument.

edit: iof min sambo använder sina hörlurar i sängen. Hon lär klaga :stuck_out_tongue:

Nä jag gör det inte iaf, jag hade trådlösa lurar innan Apple valde att ta bort uttaget så har inte drabbats av detta alls faktiskt.

Hon kör mina gamla Beyerdynamic T 1, du kan inte få sådana lurar trådlöst :wink:

Det börjar närma sig dock, Master And Dynamics är ett bra exempel på det.

1 gillning

Med tanke på prutt DACen som sitter i telefoenrna (speciellt Apple de är kända för dåliga DACs) så är fina hörlurar egentligen lite overkill :smiley:

Löjligt att de tarbort.
Men time moves one… tycker ändå det är dumt de plockarbort det uttaget.

Har du någon källa på påståendet att Apples DAC är kända för att vara dåliga?

Är de?

Jag är källan

Mannen som varken läser eller har testat något från Apple? :face_with_monocle:

1 gillning

Men tex

DAC chip choices made by Android smartphone manufacturers can open the door to hi-res audio support. The Essential and the LG both support native hi-res and MQA. The Samsung Galaxy S9 and S10 feature an internal DAC that supports native hi-res audio. Here Apple is found flat-footed, their Lightning-to-3.5mm headphone dongle topping out at 24bit/48kHz – a deal breaker for anyone wanting to stream hi-res via Qobuz or hear the first MQA unfold from Tidal.

Edit: dacen I Android lurar är intr fantastiska de heller, krävs extern DAC om man ska lyssna med fina lurar på telefon

Extern dac i form av apples dongel, kolla testet jag länkade dig innan.

Nej DAC från riktiga företag som kan det här med ljud. Läs min text ovan de pratar ju just om din dongle

Nej inte samma, den du länkar är en lightning, den I mitt test är USB-C :slight_smile: Du får läsa det man länkar!

Okej men svårt tänka mig Apple skulle uppgraderar dacen mellan de två. De har haft sämre DAC än android flaggskepp i alla år

Men det stämmer ju inte Anders. De flesta Android-telefoner har historiskt sett inte ens haft en egen DAC utan vanliga systemkretsen fått ta hand om det förutom i vissa undantagsfall så som med LG som satsat på det.

Det du citerar ovan handlar som Marcus konstaterar om en adapters begränsning. Det är inte en annan adapter som Lighthing-kontakten matchas mot utan mot den interna DAC:en i de telefonerna.

Tvärt om, googlar en på ämnet så handlar det nästan om varför Apple har bättre DAC än Android-världen. Något som jag inte ens tänkt på innan du fick mig att Googla på det.

Jag är så fruktansvärt trött på att du sitter och hittar på saker.

2 gillningar