Samsung sägs skynda på Galaxy S24 för att bemöta Apples framgångar

Från sajten:
image

iPhone 15 fortsätter att göra succé och Samsung ska enligt senaste skvaller bemöta dessa framgångar med en tidig lansering.

iPhone 15-serien fortsätter att sälja som smör i solsken och har nu leveranstider till sent in i november. Enligt läckor till sydkoreanska The Elec så har Samsung haft i beräkningarna att Apples senaste telefoner kunde bli storsäljare. Samsungs böjbara Galaxy Z-serie säljer mer än någonsin men företaget är rädda för att dessa telefoner inte når de förväntade försäljningssiffrorna. Samtidigt finns det en även en rädsla för att Apple snor åt sig för mycket av marknadsandelarna.

Det här ska enligt ryktena ha resulterat i att Samsung planerar att släppa Galaxy S24 en månad tidigare än föregångaren Galaxy S23. Eftersom den serien släpptes i februari tidigare i år så kan det innebära att vi får se nya Galaxy S24-telefoner redan i januari efter årsskiftet.

Via: PhoneArena

1 gillning

Kommer att sälja bra årets fattigaste månad.

S23 seriens försäljning var ju betydligt bättre än S22 serien. Frågan är vad S24 serien kommer med. Men precis som Apple finns det många med äldre Samsung som vill uppgradera

1 gillning

Har ju hela året på sig, Apple har ju bara 4 månader på sig :wink:

Synd bara att flaggskeppstelefoner är så dyra numera, både hos Samsung och Apple. 12 000 kr, och mer känns lite väl mycket för en telefon.

1 gillning

Samtidigt har i alla fall Apple bra andrahandsvärde. Enligt Swappie skulle jag få 7 150 kr för min iPhone 13 Pro (angav att den är i okej skick för att undvika övervärdering).

11 160 (priset jag betalat via Comviq)-7 150/24=167 kr/mån, vilket är en helt okej månadskostnad enligt mig med tanke på hur mycket telefonen används. Sjunker ännu mer ju längre jag behåller telefonen.

2 gillningar

Jag har i regel mina telefoner under en sådan pass lång tid tills de av någon anledning inte är funktionsdugliga. Min nuvarande har jag haft i 4 år t.ex. Så andrahandsvärde är aldrig något jag reflekterar om.

1 gillning

Beror nog lite på hur man ser på en mobil. För mig är min mobil min huvudsakliga dator. Något jag använder dygnet runt till så mycket olika saker.
Så för mig är 17-18 tusen väl investerade pengar.
Däremot har jag börjat fundera på en ny dator snart och att då lägga 18-20 tusen på en sådan känns inte lika lockande. :sweat_smile:

5 gillningar

Samma! 6500 för en 12 max! Bra sugen att byta upp mig och någon blir glad för min gamla utan en repa.

@MarcusThunborg nä samsung lär sig aldrig.... det är ju alltid bra att skynda på något :sweat_smile:

1 gillning

Jag hoppas iom alla snabba chip A17 osv... att Apple gör iOS till "iPad OS" vid inkoppling med USB-C till extern skärm. Då behöver du ingen "dator". Beroende på behov förstås. Själv klarar jag mig inte utan en macbook än sålänge iaf.

Har provat tror det hette "Dexus OS" på en android, kan varit en samsung.. njaa hade en del att önska.

1 gillning

Ja, det går ju att räkna på olika sätt och ha olika strategier kring sitt telefoninnehav. Min kalkyl visar kostnaden att byta iPhone vartannat år. Inte speciellt blodigt egentligen, tycker jag. Även 4-5 år gamla iPhones har dock fortfarande ett bra andrahandsvärde.

Min poäng är att inköpspriset inte säger allt. Precis som med bilar, att köpa en bil med dåligt andrahandsvärde kan ekonomiskt vara en sämre affär även om inköpspriset är lägre.

3 gillningar

Många har ingen dator längre, bara telefon. Det gör ju att dessa inte blir lika priskänsliga, som vi som har både och.

Klassiska ”priset är vad du betalar värdet är det du får” håller än :slightly_smiling_face:

I ditt andra inlägg inne tråd om nya Samsung drar du in Apple. Lillebrorskomplexet är uppenbart. Kan inte nån tråd få handla om ämnet utan att du måste dra in Apple?

Och rubriken är

Samsung sägs skynda på Galaxy S24 för att bemöta Apples framgångar

Men den hann du inte läsa innan du gav dig på mig :wink:

4 gillningar

Be nice nu, håll en god ton och var snälla med varandra :heart:

5 gillningar

Men det är ju som svar på @Zop inlägg du drar in det. Inte som svar på artikeln…

Så rätt tråd men svar på fel inlägg?
Inte lätt att göra rätt på internet nu för tiden..

2 gillningar

Alla vet hur Apples årsplaner ser ut, det kan inte vara någon överraskning för någon att det kom en ny telefon just nu :slight_smile:

Och rätt många har en övertro på hur snabbt det går att anpassa produktionsplaner

?? Tror du han svarade på fel inlägg? Ganska tydligt var svara-symbolen är eller?

Är så trött på att varje tekniktråd måste göras till en Apple vs resten. Vi har en tråd just för det specifika ämnet…

1 gillning