Samsung ryktas dra ner produktionen kraftigt för vikbara telefoner

Från sajten:
image

Samsung har haft stora förhoppningar på sina vikbara telefoner, men Galaxy Z Fold 6 och Z Flip 6 har inte nått upp till förväntningarna.

Under de första två veckorna efter lanseringen såldes endast 270 000 exemplar av Galaxy Z Fold 6 globalt, vilket är färre än föregångaren. Även Galaxy Z Flip 6 såldes under förväntan.

Som en följd av detta överväger Samsung att minska produktionen av nästa generations vikbara modeller och satsa på nya formfaktorer för att återfå marknadsandelar. Produktionen sägs minskas från 8,2 miljoner till 5 miljoner telefoner. Samtidigt planerar Samsung att öka produktionen av Galaxy S-serien, med en planerad produktionsvolym på 37,4 miljoner enheter för Galaxy S25-serien, en ökning med cirka 7 procent jämfört med Galaxy S24-serien.

Vi får se om Samsung har ett vikbart ess i rockärmen som kan vända försäljningstrenden.

Via: 9to5google

1 gillning

Mig veterligen så känner jag ingen som har en vikbar lur. Har bara sett dessa i affären.

1 gillning

Har sett en och annan på tunnelbanan men de är inte alls vanliga.

1 gillning

Läste för lite sen om att någon stor operatör i USA inte tog in några av nya Pixel 9 Fold i sortimentet pga har för låg efterfrågan på vikbara lurar. Alla andra Pixel sålde bra.

Hejhej :raising_hand_man:

2 gillningar

Har en medarbetare och en kompis som har Fold. Sedan veckan före jul kom där in en åkare och skulle hämta gods. Fick signera på hans Fold. Undra om det var BYOD :blush:

Fold 6 var ju en stabil produkt med inte mycket nytt. Då hade Flip 6 lite mer uppdateringar. Sedan har Samsung fått konkurrens från både Kinesiska och Pixel vikbara mobiler. Vi får se efter sommaren :blush:

Skulle du kunna gå tillbaka till en slab?

Ja gjorde ju ett försök med s24 men gick tillbaka till fold.
Men längtar till spen kommer inbyggd i folden

1 gillning

Samsung Flopp :sweat_smile:

1 gillning

Men även de vikbara mästerverken har AI i Sverige :wink:

Jag använder bara AI i Safari på datorn, smidigt i programmering. Annars ser jag inget behov av AI.

När och vad använder du AI till?

1 gillning

I jobbet väldigt lite. Privat mest Copilot, Insta slowmotion, sudda objekt och Circle to search :blush:
Änvänt tolk någon gång precis som skiss till bild

1 gillning