Samsung Note 20

Var hittar du infon om att MagSafe är bra för miljön?

Att inte skicka med en laddare till varje enhet är bra för miljön.

Om du vill forstätta så ska du bog fortsätta i en lämpligare tråd. Vi är lite off-topic här.

Snark :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 gillning

Att inte tillverka någon mobil överhuvudtaget är bra för miljön. Google blev koldioxidneutralt 2007 och säger att det nu har kompenserat för allt det någonsin har skapat. Apple inc är neutrala men 75 procent av en iPhone står andra företag för och där är det sämre.

Jag hittade original annonsen. :joy::joy:

3 gillningar

Sammobile.com har en bra artikel :slightly_smiling_face:

Det är det jag menar. Om man nu gör en bra sak så får man skit för att man gör en annan. Ska man resonera så, då är det absolut bästa att inte tillverka något alls. Var glad att dom gör en bra sak istället. Därav mitt snark…

För att veta om det sparar miljön måste man se på den totala påverkan. Ja att plocka bort laddare ur lådan sparar på miljön men hela MagSafe introduktionen och alla skal tom i läder kanske har i slutändan högre påverkan. Jag anser att Apple ser till vinst först och miljön därefter

En mycket bra artikel från Wired

Point proven

Mycket intressant artikel.
Intressant om någon räknade på den minskade miljöpåverkan som skulle uppnås om alla som har android gick över till iPhone. Tänker framförallt på den minskade förbrukningen av internminne och batterier :thinking:

2 gillningar

Bra tanke. Effektivare hantering av batteri och internminne gör att vi inte behöver slösa så mycket med det.

1 gillning

MagSafe funkar på Fold 2 :slightly_smiling_face:

Var likadant med någon pixel enligt mkbhd.