Samsung Note 10+ hyllas av både skärm och kameragranskare

Från sajten:
Samsung Note 10+ hyllas av både skärm och kameragranskare


image

Den nyligen lanserade Note 10+ i 5G-variant har satt nytt rekord för kameror. Med hela 113 poäng seglar den om Huawei P30 Pro i DxOMarks tester. Framförallt är den bättre på video, exponering, minskade artefakter men däremot sämre på zoom-kameran (delvis för att den inte kan zooma lika mycket) och knappt märkbart sämre på brusreducering och autofokus.

Men framförallt är det selfiekameran som är betydligt bättre än konkurrenterna.

När det kommer till skärmen får den beröm upp av Displaymate för dessa korrekta färgåtergivning och ljusstyrka på 1300 nits.

Note 10+ tillsammans med småsyskonet Note 10 börjar säljas den 23 augusti. 5G-modellen kommer ej till Sverige.

Köpställen: Webhallen, Telenor & Tre

Bästa luren just nu och med s-pen funktioner så finns ingen motsvarighet :slightly_smiling_face:

Den kan omöjligt vara bästa luren just nu med tanke på att den inte är släppt ännu :wink:

3 gillningar

Okej bästa luren du kan förboka just nu och det som kommer i september gör ingen skillnad. Mellanmjölk :slightly_smiling_face:

Du är lite av ett Samsung-fan va? :slight_smile:

1 gillning

Synd bara att de är så kassa på sin mjukvara, telefonen verkar trevlig i övrigt!

3 gillningar

Om man måste ha s-pen möjligen, annars är S10+ bästa allround-telefonen.

Kan man sudda bort den konstiga pricken? :thinking: I övrigt en grym telefon helt kört…

Note fan före Samsung fan. Men jag gillar deras mobiler och klockor. Normalt sett så lyssnar de på sina användare men att Note 10 saknar SD kort plats och båda saknar 3.5 mm jack är tråkigt. Vi får se hur de gör med S11 orna. A serien är mycket trevlig. Har väntat på att någon annan tillverkare skulle våga komma med en utmanare men det närmaste var ju LG men tyvärr för mycket budget :slightly_smiling_face:

Har du sett mitt test av A80? :slight_smile:

Håller med dig om det
Skaffar man en Note så är det ett måste att lära sig allt om s-pen funktioner annars finns det många andra bra alternativ :slightly_smiling_face:

Jag som har lite svårt för Samsungs UI föredrar helt klart en renare Android-upplevelse som allround.

Nu har jag och håller med i stort. Priset är för högt för A80 men det beror på kamera flippen. A50 och A20e tycker jag är intressanta i sina klasser. A80 2018 var med bra. :slightly_smiling_face:

Och jag är tvärtom :slightly_smiling_face:
One UI är IMO helt lysande och filhantering / delning / inställningar är en dröm på en Samsung.
Tur det finns olika märken då :slightly_smiling_face:

Är 3.5mm borttagen lär den aldrig komma tillbaka.

Man har tagit bort det på ett flaggskepp av 6 stycken i år och världen verkar gå under :slightly_smiling_face:
När det gäller Samsung så lyssnar de på sina användare och skriker ingen så ändras inget. Se hur de gjorde med S7 serien tex och även S8 orna.

Bara bra enligt mig att dom tar bort den. Inbitna android användare verkar vara dom som skriker högst om detta

Jag har inget emot att de tar bort 3.5mm jack värre är det med SD kort plats som inte finns på Note 10. Men vi får se :slightly_smiling_face:

håller med… pricken känns jobbig. …

1 gillning

Kan också tycka jag skulle sakna SD kort. Men 512gb lagring och usbc blir ju att använda en liten mobil kortläsare när man ska föraöver data.

Så tveksam Jag faktiskt kommer sakna det… Men dumt ändå de tagit bort.