Samsung neoqled och sonos

Hej har nyligen köpt ny tv Samsung Qn95 med one connect men funderar över köpa till lite bättre ljud funderar på Sonos , någon här inne som kör Sonos med Samsung smärtfritt ?

Anledningen att jag frågar är ju att jag läst att många har problem med Sonos med Samsung tv antar att det är earc som strular .

Tråkigt att köpa ljud som inte funkar helt optimalt därför jag funderar om någon har kör med Sonos och Samsung ,

Hoppas jag startade i rätt tråd

/erik

Hej och välkommen till forumet!

Det fungerar prima numera. Det var för något år sedan det strulade.

Ohfan vet att Samsung inte stödjer atmos men fick min nya Apple TV idag 4k 2021 så borde gå om man kör genom den ?

Bara åka å handla Sonos då :relaxed:

Jo då Samsung stödjer Dolby Atmos :slight_smile: Skandal hade det väl varit annars.

Jag måste läst väldigt gamla inlägg om Samsung fick för mig att dom inte hade stöd för det men då hade jag fel tack för hjälp !

Atmos från den inbyggda Netflix-klienten har inte varit några problem på rätt många år.

Däremot är det endast 2020 och 2021 som stödjer Atmos från högupplöst Blu-Ray-ljud (och ironiskt nog från Apple TVn) via HDMI-portarna.

Det är inte Dolby Vision du tänker på? Det stödjer Samsung inte.

Kanske läst fel angående det det är Inge stor problem jag är inte jätte intresserat av surrondljud vill bara ha lite bättre ljud till tv och så funkar hyfsat till musik

Dolby Vision rör bilden - inte ljudet :slight_smile:

Haha ok jag har dålig koll på sånt där tack för info :relaxed:

Det är det du har oss i bubblis till :slight_smile: