Samsung Mobile 2023

Lite billigare än 1TB 14 Pro Max och något dyrare än 256 GB versionen.

Mr Fold är ju MrMobile och han har ju hängt med från början med recensioner.

En annan som haft alla Fold är ju @Stefan_Sandstrom. Stefan är din daily driver fortfarande Fold?

1 gillning

Yes fold4 nu. Tyvärr pajjade framskärmen på min fold3 efter allt för många tappb annars hade nog inte bytt för jag är inte en poweruser på det sättet.

1 gillning

Där ser man. Vad saknar du som önskemål till Fold 5?

Vännen som har en har en trea, fyran ser riktigt nice ut! Men tråkigt med kameran som du säger.

1 gillning

Spen i telefonen. blir det så, så blir man äntligen nöjd.

1 gillning

Då får vi hoppas på 5an :blush:

2 gillningar

Nu läste jag och förstod :slightly_smiling_face:
Framskärmen, inte den vikbara
Det var ju intressant

Vännen med 3an, använder hen DeX med?
Edit. Tycker att DeX på OneUI 5 är riktigt bra

Ingen aning! Jag såg den bara lite kort.

Oops!

Tröttnade på hur Apple slutat bry sig om sina användare överhuvudtaget med basala buggar i sin mjukvara och gått över helt till Android. Hoppar mellan min Nothing och Fold 4 nu. Samsung har verkligen steppat upp sitt game och Good Lock är grädden på moset!

4 gillningar

Good lock är riktigt nice. Hur länge har du haft Fold 4?

Edit. Har du provat DeX på Fold 4an?

Kört den i ca 1 vecka, inte hunnit testa DeX än!

1 gillning

Då har du en riktig höjdare i Samsung världen kvar att testa :slightly_smiling_face:.

Edit. Jag kör BT mus och tangentbord till min setup. Här en bra genomgång

1 gillning

Nu säljer Tele 2 S23 för halva priset, ett klipp

2 gillningar

Rykte att detta är pressbilder på Watch, Flip och Fold :slightly_smiling_face:

1 gillning

Watch classic var ju snygg, men tyvärr är den obrukbar med iOS. Jag upplever fortfarande Samsunglurar som laggiga. Det är inte samma smoothness som i en iPhone, klämde och kände på en S23 Ultra förra helgen. En sån enkel grej som att öppna kameran var det microlagg på, det har jag inte ens på min iPhone 12 Pro Max.

Kan hålla med dig till viss del. Men tycker att det går att lösa, jag märker inte av detta alls längre.

Det första jag gör med alla android-baserade enheter jag testar/använder är att gå in under utvecklarverktyg och drar ner animationerna till 0,5. Detta gör otroligt stor skillnad och telefonen känns minst lika rapp som en iPhone. Lite märkligt att detta ska behövas dock och absolut inget som gemene man gissningsvis gör.

Kan ju tycka att det skall vara så per default. Vem köper en ny telefon för 10k+ och vill ha en laggig upplevelse? Sedan upplever jag att appar kraschar oftare på Android, kanske inte stämmer längre men iOS har ju varit känt länge för väldigt mycket bättre minneshantering etc. Dessutom är de inte lika välgjorda/välanpassade. Dvs, det känns mer som att på iOS så är apparna mer formgjutna för iPhone, det kan väl iförsig ha sin förklaring eftersom utvecklarna inte har lika många enheter att anpassa sig till, därav blir upplevelsen mindre yxig.

Sen är det ju självklart så att det finns mer anpassningsmöjligheter på Android än vad det gör på iOS, och man kan sideloda appar som .apk etc. Så det finns fördelar och nackdelar med allt. Men jag tror att har man haft iPhone i många år, är det svårt att byta till valfri Android och känna sig helt bekväm. Jag har dessutom vissa funktioner som jag inte skulle vilja vara utan, typ som iMessage, Facetime, Hitta iPhone, Airdrop mfl.

Samsung ≠ Android, eller vice versa. :slight_smile:

2 gillningar