Samsung Mobile 2023

Samsung släpper väl nytt även i år? :iphone: :computer:

1 gillning

@pao @Stefan_Sandstrom ni rockar väl Samsung fortfarande va? Går det att svepa ner var som på hemskärmen för att visa notiser eller måste man dra från statusfältet längst upp? :thinking: (trött på iPhone..)

2 gillningar

5 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Apple vs resten

Testa precis och det gick hela vägen

1 gillning

like so?

SmartSelect_20230115_182446_Gallery

1 gillning

Exakt! Du får ner den från var som på hemskärmen eller? :thinking:

1 gillning

jao

2 gillningar

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Apple vs resten

Budget budget men imponerande till priset

https://www.netonnet.se/art/mobil-smartwatch/mobiltelefoner/samsung-mobil/samsung-galaxy-a04s-black-32gb/1026681.9050/

1 gillning

Här en recension från Mobil

https://www.mobil.se/tester/produkttester/test-samsung-galaxy-a04s-otroligt-for-under-2000-kr

1 gillning

Börjar med tröttna lite på iPhone … men Vet ej om man kunnat byta?! Många år sen jag hade Samsung senast. Ochbde är fortfarande speciella vad gäller utveckling…

Men ja, är ju inkörd i SwiftUI, men ändå MKT sugen på Jetpack Compose och android i allmänhet.

2 gillningar

Spännande lineup. Bra att gå all in med Qualcomm Snapdragon for Galaxy. Samsung blir bättre och bättre då de fortsätter samarbete istället för att hitta på vissa egna saker :slightly_smiling_face:

1 gillning

Från sajten:
image

Nya mobiltelefoner från Samsung i deras Galaxy S23 Series har precis presenterats. Det handlar om Galaxy S23 Ultra, S23+ samt S23 som kommer i olika färger.

Samsung har precis avslutat sitt event Unpacked och där presenterat sina nya mobiltelefoner i Galaxy-serien. Flaggskeppsmodellen Galaxy S23 Ultra har en kamera på 200 MP och i alla tre modellerna används processorn Snapdragen 8 Gen 2 for Galaxy från Qualcomm. Processorn med förbättringar i såväl CPU som GPU sägs vara den snabbaste i en Android mobiltelefon och är exklusiv till Samsungs nya mobiler. Alla modellerna kommer utan stora kameraöar på baksidan vilket ger ett mer stilrent intryck.

Samsung Galaxy S23 Ultra

Toppmodellen har en kamera på 200 MP Adaptive Pixel-sensor där 16 pixlar kombineras till en enda vilket ska ge mer skärpa. Dessutom finns en 12 MP vidvinkelkamera och två stycken 10 MP med 3x och 10x telefotomöjligheter. Selfiekameran har snabb autofokus med Dual Pixel-teknologi och den stöder även Super HDR.

Batteriet är på 5.000 mAh med 45 W snabbladdning. Den levereras med Android 13 och One UI 5.1 och

Rekommenderat pris för Samsung Galaxy S23 Ultra börjar på 16 990 kronor.

Samsung Galaxy S23+

Galaxy S23+ har en skärm på 6,6″ FHD+ 48-120 Hz Dynamic AMOLED 2X. De bakre kamerorna är på 50+10+12 MP, OIS och frontkameran är på 12 MP. Batteriet är på 4700 mAh och stöder 45 W snabbladdning.

Rekommenderat pris för Samsung Galaxy S23 Ultra börjar på 14 490 kronor.

Samsung Galaxy S23

Samsung Galaxy S23 har en skärm på 6,1″ FHD+ 48-120 Hz Dynamic AMOLED 2X. Kamerorna baktill är på 50+10+12 MP, OIS och den främre kameran är på 12 MP. Batteriet är på 3900 mAh och stöder 25 W snabbladdning.

Rekommenderat pris för Samsung Galaxy S23 Ultra börjar på 14 490 kronor.

Den nya S-serien är den första som har Corning Gorilla Glass Victus 2, vilket ger ökad tålighet. Dessutom kommer varje Galaxy S23-smarttelefon i en förpackning gjord av 100 % återvunnet papper.

Galaxy S23-serien kommer i fyra naturinspirerade matta nyanser: Phantom Black, Cream, Green och Lavendel

Källa: Samsung

1 gillning

Är det inte 16990:- ?

1 gillning

Jo, priserna blivit lite knas gällande S23 och S23 plus

S23 - 11490
S23 Plus - 14490
S23 Ultra - 16990

1 gillning

Kameran var mer uppdaterad än jag först trodde på S23 Ultra

Samsungs telefoner har aldrig varit min grej, har väldigt svårt för OUt. Men gillar deras kameror och att vissa telefoner har penna.

Igår såg jag en Fold för första gången och jag måste säga… helvete vilken sexig telefon.
Den fick mig att vackla lite men är fast i apples träsk ändå men riktigt jävla cool var den! Fick gränssnittet att vara mycket bättre med.

Ville bara få ut det någonstans. :joy:

2 gillningar

Fold är magisk. Om Samsung bara kunde sätta bästa kameran i den så.... :slightly_smiling_face:

Ja då kanske till och med jag hade funderat på att byta faktiskt.
Den var riktigt häftig, kostade väl inte mycket mer än den jag har nu heller så.

1 gillning