Samsung lanserar sin allt-i-ett tvättmaskin i Europa

Från sajten:
image

Samsungs kombinerade tvättmaskin och torktumlare börjar säljas i Europa under fjärde kvartalet. Bra för de som är trångbodda och vill frigöra lite utrymmet i hemmet.

Inför den stundande elektronikmässan IFA 2024 i Berlin som drar igång till helgen vill även Samsung komma med lite nyheter. Deras allt-i-ett-tvättlösning, Samsung Bespoke AI Laundry Combo som visades upp förra året kommer nu att lanseras i Europa. Att kombinera olika enheter är något vi antagligen kommer att se mer av i Europa framöver då inte alla lägenheter som byggs har samma utrymme som tidigare.

Samsung Bespoke AI Laundry Combo är en kombinerad tvättmaskin och torktumlare som tar mindre plats än separata enheter. Den har en 7″ inbyggd LCD-display för hantering och använder sig av AI för att nå ett bra resultat och för att spara energi. En mängd olika sensorer används för att optimera varje omgång tvätt vilket också förenklar för användaren.

Den inbyggda displayen visar information som pågående tvätt- eller torkcykel, återstående mängd tvättmedel samt energiförbrukning. Med hjälp av maskininlärning kommer enheten också att lära sig användarbeteendet och kan därigenom rekommendera olika tvättcykler. Givetvis finns också en koppling mot SmartThings så att det smarta hemmet blir lite smartare. Med hjälp av Samsungs röstassistent Bixby ska det också gå att interagera med enheten.

Källa: Pressmeddelande

Jag pratar ganska sällan med min tvättmaskin, även att den har AI!, men smidigt få upp notifikation när tvätten är klar. Både på telefonen och TVn.

1 gillning

Det är väl det ända smarta jag använder på våran diskmaskin och kombimaskin från LG. En notis när det är klart vilket jag uppskattar.

Vår piper och det funkar bra också.

2 gillningar

Jag tvättar kanske 5 ggr per år :blush:

När man har en tapp en hall och ett pannrum mellan sig och tvättstugan hjälper ett pip föga.

Behöver den uppkoppling mot nätet och ett konto hos Samsung för att fungera?

Gissar på att det kräver Smart Thing appen och att man kopplar upp den mot nätverket.
Så är det med våra LG maskiner.

Vi har kombiugn och varmluftsugn från Samsung och alla smarta funktioner kräver Smart Things appen och att dom kopplas upp på nätverket. Har dock stängt av alla notiser från ugnarna. Skitjobbigt!:grimacing::joy:

Mi fläkten som sålts en mass här på bubblan kan inte styras via appen om inte det finns en uppkoppling mot internet. Det är ganska irriterande. Som om jag inte skulle kunna använda min Apple-TV om jag inte har internet.

Allt pip är avstängt på alla maskiner. :shushing_face:

2 gillningar

@RolexJocke har nått den nämndvärda åldern att han slutat höra höga frekvenser, så inget problem ändå för honom :wink::sweat_smile:

1 gillning