Samsung kommer skicka ut uppdateringar till sina TV-apparater i sju år

Från sajten:
image

En stor fördel med att ha en Apple TV eller annan streamingbox är att man får uppdateringar i en evighet, typ. Smarta TV-apparater har däremot inte riktigt hängt med i samma tempo, men nu verkar Samsung ha vaknat upp och satt ribban.

Samsung har meddelat att de kommer ge alla sina TV-apparater från 2023 och nyare kontinuerliga uppdateringar i sju år. Detta är helt klart en trevlig nyhet då TV-apparater rent generellt brukar upphöra med uppdateringar relativt snabbt och en sådan här sak kan medföra att man slipper köpa en streamingbox för att kunna titta på sina streamingtjänster.

Så, om du har en Samsung TV från 2023 kan du luta dig tillbaka och njuta av sju års kärlek i form av uppdateringar. Och låt oss hoppas att fler tillverkare hakar på det här tåget.

Via ArsTechnica

Jag har en 2020 och en 2021 The Frame, så går väl lottlös då, men tycker användargränssnittet är dåligt och föredrar ändå Apple TV :+1::nerd_face:

1 gillning

Har en Frame 2023 i sovrummet så det var ju trevligt, gillar faktiskt UI:t!

1 gillning

Jag tröttnade nog när apparna krånglade hos Discovery eller om det var Viaplay(inte Samsungs fel), sen störde jag mig på reklamen i menyn.
Först blockade jag den med OpenDNS, men det började krångla så att smarthings så gav upp. :sweat_smile:

1 gillning

Det första man gör är att koppla in en Apple TV. Skulle aldrig ge en smart-tv tillgång till internet.

4 gillningar

*koppla ur.

:stuck_out_tongue:

1 gillning

Efter att ha använt TizenOS ett par månader nu, så står min AppleTV och samlar damm.

2 gillningar

Vad är det du skriver :wink:

Du behöver inte oroa dig för batterihälsan på ATV :sweat_smile:

Jag ställde undan min Nvidia Shield när jag köpte nya tv:n, en mellanklass från Samsung. Disney-appen är lite långsam men alla andra funkar riktigt bra. Smidigt att bara ha en kontroll att hålla reda på.

1 gillning