Det har dykt upp renderingar på hur Samsung Galaxy S25 Ultra kan komma att se ut och om det stämmer eller inte återstår att se i början på nästa år.
Det är Steve Hemmerstoffer som står för renderingarna och som ni kan se på bilderna så verkar den få platta sidor istället för lite rundade som det var på S24 Ultra. Det ryktas att telefonen kommer att banta en aning och ska enligt rykten väga in på 219 gram, jämfört med S24 Ultra som väger 232 gram. Anledningen till viktminskningen är att Samsung har gjort telefonen mindre på alla sätt och vis utan att ha tummat på skärmstorleken.
Att göra telefoner lite mindre kan betyda att batteritiden får lida då just batteriet tar mycket plats i en telefon men vågar vi tro ryktena så kommer Samsung fortsatt ha ett batteri på 5 000mAh och det ska klara laddning på upp till 45 watt. Samsung Galaxy S24-serien visades upp den 17 januari 2024 så vi kan nog förvänta oss att Samsung kommer att visa upp S25 Ultra ungefär samma period nästa år. Vad tycker ni om den nya designen?
Konstigt nog ser det inte ut att finnas någon S-Pen enligt bilderna i renderingen. Men den börjar ju se aningen mindre plastig ut iallafall. Ska vi gissa på att den kommer i Natural Titanium?
Steve Hemmerstoffer har nog glömt S Pen silo i sina renderingar. Men gillar verkligen den kantiga formen på S24 Ultran. Synd om den försvinner. Vi får se vilka färger men S24 Ultra kom ju i naturlig Titan och här en jämförelse mellan S24 Ultra färger och iPhone 16 Pros
En ny läcka avslöjar att Samsung Galaxy S25-serien – som väntas lanseras tidigt 2025 – kommer i färgerna svart, silver, grön, blå och titanium.
Samsungs kommande flaggskepp Galaxy S25 Ultra sägs dessutom behålla samma M13 OLED-skärm som föregångaren. Uppgraderingen till M14-panelen verkar ha slopats på grund av kostnadsskäl, vilket betyder att vi kan förvänta oss en skärm med liknande prestanda som föregående modell.
Finally, S25 colors. S25: Moon Night Blue Silver Shadow Sparking Blue Sparkling Green S25+ Midnight Black Moon Night Blue Silver Shadow Sparking Blue Sparkling Green S25U Titanium Black Titanium Blue Titanium Gray Titanium Silver
Nu är detta i och för sig rykten. Men efterföljande iPhone har oftast fått den nya panelen som sedan kommer i efterföljande S serie. Skillnaden i år är att iPhone inte kom med antireflex
En video som nyligen läckt ut visar vad som kan vara Samsungs kommande Galaxy S25 Ultra.
Om videon visar sig stämma så har de kantiga hörnen som många klagat på i Galaxy S24 Ultra blivit utbytta mot rundade kanter, vilket lär bli behagligare för handen. Det här bekräftar även tidigare läckor. Telefonens ram har också fått en platt design. Galaxy S25 Ultra väntas dessutom bli något smalare än sin föregångare. På baksidan hittar vi separata kameralinser som sticker ut, precis som på Galaxy Z Fold 6.
Med en lansering som troligen blir av i januari 2025 är detta antagligen bara början på läckorna. Samsung som tappat i försäljning lär vilja göra ett ordentligt intryck med sina nya flaggskepp när de väl presenteras.
Det är nog någon form av coating men du behöver inte vara extra försiktig. Jag har aldrig skärmskydd på mina mobiler, bara på barnens. Har nu haft min S24 Ultra i snart ett år och antireflex skärmen är fortfarande unik på Samsung S24 Ultra. Den är helt fantastisk i solljus och andra ljusa miljöer. Efter justering av färger vid släpp så håller jag med MKBHD, varför skaffa något annat . Antingen ville Apple inte ha den på 16 Pro Max eller så behöll Samsung / Corning den för sig själv exklusivt för Samsung Ultra
Ryktas ju om att Samsung skall visa förhandsinfo gällande sina smarta Glasögon, typ Meta Rayban variant. Ungefär som de gjorde med ringen. Sedan kommer säkert nya AI funktioner
Jag älskar kantiga hörnen på Ultran!
Det är både snyggt och passande i denna storlek. Det enda jag skulle byta/flytta är selfiekameran. Den borde vata i vänstra hörnet där uppe, sedan när man lägger telefonen för att titta på en video då hamnar den tråkiga kamera pricken i botten till vänster och ingen ser den. Jag gärna med på det att selfie kamera har en större och bättre lins, men placera den där den inte står i vägen! Lite korkat tanke att göra den så liten som möjligt för att placera den sedan mitt på skärmen.
Men kanterna vill jag gärna ha kvar!