Samsung Galaxy S10 ansiktsupplåsning ser ut att vara enkel att lura

Japp så är det!

Ja kanske det. Men Samsungs grej är väl oxå att erbjuda kunder valmöjlighet. Lite tvärt om mot Apple. Låsa in och inte ge så mycket till till val.

I min värld är inte mest funktioner vinnaren utan den som har funktioner som faktiskt gör jobbet bra. Finns ju ingen vinning med att ha en funktion som låser upp telefonen som inte är säker. Keep it simple.

1 gillning

Så är det men det gäller att inte ge ett alldeles för långt rep för då riskerar användarna att hänga sig själva. Eller ännu värre - att man blandas in i en säkerhetsskandal.

Nä det kan jag väl hålla med om iofs. Men ibland får man ta ngt dåligt med det bra. Och i just detta fall spelar det ingen roll om den finns där. Då det är ett icke-problem. Sällan man ser någon försöka låsa upp ens telefon.

Ja och nej, det beror ju på ur vilket perspektiv. FaceID är att föredra över TouchID om det går att använda överallt, och om det inte är säkert så går det inte att använda för betalningar och BankID = dåligt.

Men det är ingen dealbreaker för de flesta Android-användare har inte fått känna på hur det är att ha sömlös verifiering :slight_smile:

Varför är det att föredra? Varför är det smidigare? Nä känner inte att jag saknar det. :sweat_smile: Kommer det en resention på s10 snart​:grinning::wink: trots att den har så dålig ansiktsupplåsning. :sweat_smile:

Det är smidigare då det fungerar helt sömlöst med allt från lösenord på hemsidor till BankID, med fingeravtrycksläsare måste du aktivt föra fingret till en plats på telefonen medans med FaceID är det bara att använda telefonen.

FaceID strular aldrig för mig längre och det gjorde fingeravtrycksläsarna så fort man var lite blöt om fingrarna eller kladdig. Sen att det fungerar i ett kolsvart rum är ju rent av magiskt också =)

2 gillningar

Okej. Ja det låter ju fantastiskt. :slightly_smiling_face: Kör ju med iris ibland för lösenord och sånt. Men nja det är väl inte helt smidigt. Fingeravtryck tycker jag funkar smidigt. Men kanske kan bli än smidigare :smiley: Men det får mig tyvärr ändå inte att vilja byta. :sweat_smile:

Nej det förstår jag! Man ska köra det man trivs bäst med =)

fingeravtryck när du använder skärmen,tangentbord etcetc.

Ser hellre en FaceID-lösning i framtida datorer också, så mycket skönare. Nu känns det ju dock redan som min dator är fri från lösenord då jag låser upp den med min Apple Watch automagiskt.

1 gillning

ja… och tänk dig om varje knapp på tangentbordet var fingeravtrycksläsare… eller musen?.

Jag skriver detta från min telefon. som jag låste upp med ett fingeravtryck på skärmen… aldrig att faceid hade sett mig från den vinkeln…

Hhaa låter som en sinnessjukt märklig lösning!

why?. sesnor i tangentbord,mus,lampswitchar, allt…

Windows har ansiktsupplåsning, fungerar inte ens när jag har mina glasögon på mig…

Låter som en galet dyr lösning =)

nu ja… men om tekniken bli billigare.
Hur många vill ha en kamera stirrandes överallt?.

1 gillning

Har svårt att se att varje tangent ska ha en sensor inbyggt och att det någonsin kommer bli speciellt billigt att implementera faktiskt.

Varenda laptop har ju en kamera som stirrar på en redan idag, så blir ju ingen skillnad om man kastar in FaceID-tekniken där .

tänkte mer generellt för hem automatisering…