Säkerheten höjs med nya Tinder

Från sajten:
Säkerheten höjs med nya Tinder | Teknikveckan


image

Tinder har presenterat nya funktioner som ska hjälpa till att hålla dejtingen mer säker. Först och främst arbetar Tinder med att du ska kunna vara dig själv, och inte utge dig för att vara någon annan. Det hela går till så att när du registrerar dig så kommer du behöva ta bilder i vissa positioner för att sedan låta en person på Tinder verifiera så att du faktiskt är du. Detta är planerat att sedermera övergå till att skötas helt av AI.

Tinder safetyCenter

Precis som i andra appar så som Instagram så upptäcker nu Tinder stötande meddelande och kommer att fråga om personen verkligen vill skicka meddelandet. Det går även att svara på om ett meddelande är stötande och då rapportera meddelandet och personen till Tinder.

Nästa funktionen är än så länge begränsat till USA och är ett samarbete med Noonligth som hjälper till så att en eventuell dejt faktiskt är så säker som möjlig genom ett gäng tips och att det går att registrera i appen med vem, var och när dejten är men också en nödlägesknapp i appen som när den hålls inne skickar sms och ringer nödnumret. Detta går enbart att stänga av med hjälp av en PIN-kod.

noonlight tinder

Happy Dejting! And may the odds be ever in your favor

Källa: Tinder
Via: The Verge
Via: Feber

Sjukt intressant att mer och mer bort från anonymiteten på internet som ändå var en del av essensen av nätet från början. Nu ska man ge sin riktiga identitet överallt :smiley:

1 gillning

Illusionen av anonymitet min vän

Men på Tinder är det väl en fördel att man använder sin riktiga identitet.

Inte nödvändigtvis. :wink:

Ja, på den tiden fick man höra att man absolut inte skulle lämna ut några personuppgifter till någon på nätet och alla hade ett ”nickname” i stället.

När jag träffade min dåvarande flickvän via IRC var hennes föräldrar livrädda när jag skulle hälsa på p.g.a. alla skräckhistorier i kvällstidningarna om att träffa någon på internet. De lugnade sig rätt snabbt när det dök upp en vek och klen kille som inte ens åt kött.

1 gillning

Tror att verifierade bilder är det viktigaste. Å inga fiskebilder.
Har jag hört :sweat_smile:

1 gillning