Safari Team vill ha feedback på varför Safari är ”sämsta” webbläsaren

Från sajten:
image

Apples Team för Safari och WebKit har gått ut på Twitter för att få svar på kritik rörande Safari.

Jen Simmons som är förespråkare för Web Developer Experience team för WebKit och Safari har sträckt ut en hand på Twitter. I sin tweet försöker hon få konstruktiv kritik istället för svar som att ”Safari är sämst, det är nya Internet Explorer…”.

Also counterproductive, pointing to bugs from several years ago, complaining about them over & over & over.

Let’s talk about current bugs. Currently missing or partial support for new features. Let us know what’s most important to you. What do you want us to tackle first?

— Jen Simmons (@jensimmons) February 8, 2022

Simmons fortsätter med att hon gärna vill höra vilka buggar som finns nu och vilka funktioner som Safari saknar. Simmons tråd har bemötts positivt och hon uppmanar alla som vet om gamla buggar som fortsätter leva vidare att meddela om dessa på bugs.webkit.org.

Via: MacRumors

Cue @Jite och @lucasm !

1 gillning

Jag upplever att Safari på min iPad inte funkar optimalt på vissa hemsidor. Om jag ska kolla restaurang menyn på denna sida som ett exempel:

1 gillning

Började skriva på “varför jag tycker safari är skit” för ett tag sedan…

1 gillning

Det där är då “punkt 1” i min lista.

Och ja, många av sidorna är bara jag som försöker hitta på nya svärord.

Jag är rätt glad för att Microsoft till slut gav upp sin dröm om att ha en webläsare och bara satte sitt märke på chromium. Önskar att apple gjorde något liknande, för att försöka få saker att funka bra i safari är en mardröm :confused:

1 gillning

Å andra sidan – hade du utvecklat för Safari först och främst hade problemet varit att få det att fungera bra med Chrome, eller?

Chrome och samtliga andra webläsare.
Chrome och Firefox har lite olikheter, men funkar det i FF så funkar det oftast bra i Chrome. Men inget funkar i safari oavsett.
Får du något att funka i safari så slutar det funka när dom släpper en uppdatering och sen är safari iOS en annan femma…

Nä, sätt inte igång mig, vi har inte råd med lagringsutrymmet mina kommentarer hade krävt :stuck_out_tongue:

3 gillningar

Detta är Googles fel de valde att forka webkit å dra åt eget håll för att återgigen skapa web läsar krigen för sin själviska agenda.

Men i övrigt är det är ju absolut ingen fråga om, Safari är så mycket trevligare. Men när folk gör samma fel som de gjorde med Internet Explorer och låter ett företag som vill äga internet äga det. Microsoft skapade sina egna standarder och nu gör google det samma och folk går rakt i fällan.

1 gillning

Jag är nöjd med safari både i mobilen och på min mac