SAAB 9.3 – xms67 väcker sin sommarbil

Batteriet är dött i min sommarbil(SAAB 9.3 -04). Antar att det blir att köpa nytt. Men vet någon(@RolexJocke) om man kan öppna luckan på något sätt utan batteri?

Strålande. Jag var på och pillade på den där luckan men vågade inte ta i för mycket. Tack!

Köpte du inte ett nytt batteri förra året?

2 gillningar

Är inte detta ett återkommande ämne/problem?

1 gillning

Hoppade man inte på taket för att öppna saabar? :thinking:

1 gillning

Du bör nog kolla upp varför bilen äter batterier till frukost.

1 gillning

Då duschen varit avstängd i vinter har nog underhållsladdaren varit det också. :joy::joy:

1 gillning

Nu tycker jag Bubblan går in i olika stickspår..:sunglasses::grin:

Men det här med batteriet blev inte så bra… jag bytte förra våren då det var ett gammal och helt slut batteri.

I höstas vintras upptäckte jag att batteriet var helt dött. Detta i kombination med en veckas iskyla gör att jag tror att batteriet drogs ur och kylan tog död på det.

Vad drar ur det? Jag vet inte. Enda som inte var som det skulle var att motorhuven var öppen. Men tror inte det sitter någon liten lampa där.

1 gillning

Många bilar drar lite ström så de som står länge köper man en Cetek underhållsladdare till, sen gammalt.

4 gillningar

Exakt. Det var så jag gjorde. Men man skulle tydligen koppla in den också..:man_shrugging:
:rofl::rofl::rofl:

2 gillningar

Livets hårda skola. :joy::joy:

1 gillning

Jämn inlärningskurva hela livet..:+1::sweat_smile:

Nu är jag klar med batteribyte. Inkluderade att åka till Mekonomen och köpa en hylsnyckel och sedan att skruva fast batteriet. Det senare tog en evig tid. Otroligt trång och jag använde fel metodik. När jag prövat lite olika sätt testade jag det logiska som jag dömt ut som för svårt gick det direkt. Nåja, 2 timmar i garaget innebär att jag måste ha tjänat en förmögenhet..:sunglasses::sweat_smile:

Bilen startade och spann som en katt. Imorgon luftas den..:smiley:

2 gillningar

Perfekt, då kan man ju debitera 2 timmar för batteribyte nu när man vet att det tar den tiden. :joy::joy::joy: Jag har tydligen varit på tok för billig tidigare när jag bara debiterade 15 minuter. :joy::joy::joy:

2 gillningar

Du får dock räkna med att min produktivitetskurva är sjukt brant vad gäller batteribyte på just nu. :sweat_smile:

1 gillning

Fast om @xms67 gjort det på 2 timmar utan kunskap. Då bör han rimligen göra det mycket snabbare nästa gång.

Du har ju tränat i 60 år, då borde du väl kunna göra det på max 30 sekunder. Fult att ta betalt för 15 minuter då! :joy: :innocent:

2 gillningar

Alltid ta betalt i påbörjade timmar. Även för sådana sker som att beställa hem delen i förväg. Det drar lätt på med timmarna.

3 gillningar

Det är inte Casio klockor jag samlar på. :joy::joy::joy:

4 gillningar

Och iPhones är fan inte billigt heller...

2 gillningar

Då var det dags. :partying_face:

11 gillningar