Så upptäcker du köpta tester inom konsumentteknik

Joel Oscarsson visar att han står stadigt som den bästa konsumentteknikgranskaren!

10 gillningar

Mycket bra video! Får en ju att fundera en del. Jag följer ju Paul Hibberts kanal och jo han brukar ju markera sina videos som betald marknadsföring och börja videon med att säga att ”tack till X för att ni sponsrat den här videon och för att nu har skickat mig…”. Å andra sidan så påstår han ju att han alltid är ärlig med vad han tycker vare sig det är bra eller dåligt och man undrar ju hur mycket man egentligen vågar lita på att han verkligen gör det.

Oavsett vem som säger vad så är väl gammal hederlig källkritik bra antar jag…

Finns det en uppdragsgivare - dvs en kund - så är det alltid deras vilja som gäller.
En recension kan aldrig vara betald. Det är som att säga att kallt är varmt.

1 gillning

Gillar mest MrMobile. Säger efter videon att tillverkaren inte har sponsrat eller fått redigera materialet

Det behöver man ju inte säga iofs.

Är det reklam säger man det i början – är det inte reklam behöver man inte säga det.

Hade fått för mig att de var rätt hårda med att man var tvungen att markera innehåll som reklam i USA? Men det räcker alltså att man markerar det men sen vad innehållet faktiskt är, som i dessa fall när de får det att låta som en recension, spelar ingen roll? :thinking:

Bra ämne att lyfta men tyckte att hans video blev lite tjatig efter typ 3 minuter, ska ge den ett nytt försök när det är dags att natta sig!

Ja jag har ofta reagerat på att Mr Hibbert lite väl ofta är nöjd med och rekommenderar produkten ifråga även om han också påtalar saker han inte gillar. Och lite väl ofta tycker jag han proklamerar att produkten ifråga är den bästa han testat hittills i den specifika produktkategorin. Dessa två saker har fått mig att dra öronen åt mig lite grann.

Man får se många olika videos. Samt kanske någon skriven recension på exempelvis GSM Arena för att få en uppfattning om en mobil exempelvis.
Väntar till embargot på Google Pixel 8 och Pixel 8 Pro är över med riktiga tester.