Vanliga användare älskar att ha samma prylar som proffsen. Apple tänker helt rätt. Och har funktioner som alla kan använda
Jämför du reklam vs eventet?
Det är i så fall inte rättvisande.
Men jag har inte sett jämförbara event/pressreleaser från andra tillverkare så jag kan inte avgöra om du har rätt eller inte.
Kollat på Google Pixel 7 / Samsung S23 och Apple iPhone 15 event.
Google mörkefoto och en hel del om zoom
Samsung mest mörkefoto och mindre zoom
Apple mörkerfoto och zoom
Alla visar hur många bilder kameran tar som de sedan kombinerar
Och ingen här i denna tråden bryr sig!
Bara alla som skriver.
Allvarligt @pao , lägg ner.
Jag förstår att du får mental boost av dessa diskussioner och många av oss får ta på oss att vi också göder dig i dessa diskussioner men någonstans får det ju ta slut.
Men för oss som inte har kvar några barn på förskolan så är det ändå lite underhållande att åter igen höra dessa ”Mina pappa är bättre än din pappa” tävlingarna.
Håller med. Sen har ju faktiskt @pao en hel del matnyttiga poäng med sina jämförelser med Androidsidan. Kan ju vara intressant att veta vad man missar i Applevärlden, även fast man tycker olika så ska man ju kunna diskutera det på forumet, tycker det är bra med olika infallsvinklar
@zinned stör du dig på det, så scrolla vidare bara. Eller anmäl inlägget till nån admin om det är något som absolut inte passar i tråden istället för att svara med ett grinigt inlägg. Blir mycket trevligare stämning för alla då
Gäller det åt andra hållet då också, eller?
Jag tänker att en Tråd med namnet " Så tittar du på kvällens Apple-event" inte är ett ställe att promota Samsung/android på?
Det är skillnad på att vara envis och otrevlig. @pao är envis men sällan otrevlig
Det är bara att "vinka, le och gå vidare"
Exakt @pao får ju mycket skit men håller en bra nivå även om jag inte håller med honom i sak.
Ergo, skriv vad som helst var som helst så länge du sätter en smiley sist
Grejen är väl lite i vilka trådar han väljer att diskutera saker i. Vi har ju en tråd för att gnabbas i och den heter Apple vs Resten.
Många av oss (inte alla) är ju helt ointresserade om någon Android-tillverkare har gjort eller gör.
Vi vill som i denna tråd diskutera Apple eventet och bara ha mysigt tillsammans.
Skillnad på folk och folk tydligen
Jag skulle vilja påstå att det är ett under att han är kvar öht med tanke på den taskiga stämning som är i en del inlägg riktade mot honom, eller andra för den delen som inte har en åsikt som är majoritetens gällande Apple t.ex.
Jag har själv valt att ta uppehåll från forumet då och då, och aktivt undvikit trådar där man den formen av pajkastning och förolämpningar förekommer. Det är särskilt intressant att moderatorerna låter det fortgå utan konsekvenser.
Vi läser långt ifrån varje inlägg i varje ämne så det gäller att ni medlemmar hjälper till och rapporterar inlägg som anses vara olämpliga =)