Så stänger du av Teslas automatiska vindrutetorkare vid Autopilot eller farthållare

Från sajten:

Teslas automatik för vindrutetorkare är en av de största nackdelarna med Model 3 och Model Y som saknar regnsensor.

Utöver stundtals problem med att starta i regn så har de ännu större problem med att de går igång när det inte regnar. Anledningarna är flera men i grunden handlar det om att Teslas använder kamerorna för den adaptiva farthållaren samt Autopilot-funktionen.

Om bilen tror att kamerorna är smutsiga så går torkarna igång. Men bilen verkar i grunden ha svårt att förstå vad som är smuts och vad som är sken från sol, lampor, spolarvätska, fukt, dimma eller en rad andra anledningar.

Genom att använda S3XY Buttons löser du dock det hela genom en endast knapptryckning. Dessutom ger länken härifrån 10 procent rabatt. Fram till sista december är det även julkampanj så det blir rabatt på rabatt.

1 gillning

Det där med att kunna stänga av regenereringen visste jag inte gick att lösa med dom knapparna! Blir nog att jag skaffar dom där knapparna just för det , för det går ju inte att stänga av i menyerna någonstans vad jag hittar, förutom stopp läge men det är ju bara när man rullar sakta

Strålande video. Funderat på de där knapparna ett tag. Det som håller mig tillbaka är att jag läst att en hel del extraprylar blir oanvändbara efter uppdateringar av bilens mjukvara. Tänker att det är surt att köpa och så slutar de att fungera efter några månader.

Sedan ryktas det om att senaste uppdateringen löst(Teslalöst) torkarna. Stämmer det? Ping @cgullin

Du kan säkert ha knapparna sen på din laptop. :joy:

Sätter dem på min lådbil..:joy:

1 gillning

Japp, det fungerar, har själv provat :slight_smile: Och då menar jag att det går att stänga av dom vid AP, vet ej om auto-funktionen har förbättrats.

1 gillning

Herr Esse hann totalsågar model y som han kör själv..
Ibland blir livet i ankdammen outhärdligt.

Osäker om det var en komplimang eller inte men väääälkommen till forumet!

2 gillningar

Från sajten:

Som enda biltillverkare i världen har Tesla en styrassistans som vi måste aktivera varje gång vi byter fil – exempelvis när vi gör en omkörning. Men nu är det slut på det omaket.

S3XY Button-utvecklarna Enhance har uppdaterat sin lösning där en OBD-läsare kopplas in i Teslan och ger oss en rad inställningar som Tesla inte själva gör. Numera kan vi enkelt ställa in så att Autopilot skall återaktiveras efter filbyte.

Som grädde på mosen, eller som bränt gummi på parkeringen, så erbjuds nu också stöd för så kallat Drift Mode. En urkoppling av antisladd-systemet samt allt annat som gör det säkert att köra bil. Eftertraktat för många, inte minst däckindustrin. Det räcker med OBD-läsaren – The Commander – för att aktivera alla funktioner. Men det är trevligare med fysiska knappar i form av S3XY Button. Välfungerande Autopilot är en inställning som du aktiverar en gång – att ta bort Drift mode lägger du antingen på en fysisk knapp om du beställer en sådan eller virtuell knapp i appen.

Just nu har Enhance vinterkampanj och genom vår rabattkod får du ytterligare 10 procent rabatt på det redan rabatterade priset. Vinterrabatten ser du direkt medan våra 10% dras av när du skall betala.

1 gillning